fredag 7 oktober 2011

snön har anlänt

När vi vaknade i morse hade det kommit ett härligt tjockt vitt lager av snö...bara sådär. Kanske 2 dm? Inte helt säker. Men det jag är säker på är att min Jonas har fått kämpa ute på gården... (ja, å såklart även alla andra Kiruna-bor som bor i hus) Jag och Tuva-Lisa ville också ut, lite för att stödja honom i det hårda skottningsarbetet och för att komma ut i det härliga ljusa som snön sprider omkring sig. Men det blev stopp! Vi kom bara ner för trappen...hon tänkte nog att hennes mamma har blivit tokig som bara tog ut henne i vagn på altanen, ner för trappan och sedan tillbaka upp igen :) (Å lite rätt hade hon ju, tänkte jag verkligen att det skulle gå??!! Öhm.) Men det gick verkligen inte. Så vi har snällt hållit oss inne och sysselsatt oss med diverse mys-pyssel.



Jag älskar ju snö & vinter, det är bara att det känns tungt när det blir ett sånt oförberett kaos därute. Men, jag ser verkligen fram mot att den kommer. Man vet ju inte heller om det är denna snön som förblir kvar eller om den hinner smälta bort och att det kommer ny sen, men vilket som blir bra. Huvudsaken är att vi klarade denna dagen, nu blir det mys-kväll och så firar vi in att snön äntligen har anlänt! :)

Puss & Kram från oss i snön



1 kommentar:

  1. Hi hi, så söt hon är<3 Det var ruggigt ute i går med all snö och dessutom blåst. Jag hade stora problem att ta mig fram och tillbaka till stan.
    Kramen

    SvaraRadera