torsdag 6 oktober 2011

lite oordning hos Linda

De senaste 4 nätterna har vår Tuva-Lisa sovit väldigt bra. Om man jämför med de senaste månaderna som har varit tjorviga, så har det varit ljuvligt att få sova ut lite... :) Det svåra har istället varit att försöka planera in något, när vi inte vet om hon känner för att sova 2 gånger eller 1 gång om dagarna...så allt man gör, blir impuls/spontant, beroende på vad/hur hon väljer just den dagen.

Jag är ju en planerar-människa i grund och botten. Men "det organiserande planerandet" har det senaste året fått vara åt sidan ett tag. Å då gäller det i allt! Till exempel, så var det tur att mamma ringde och påminde mig igår (onsdag) om att föreläsningen med Mia Törnblom är och att hon snart är påväg in till stan. För jag hade planerat in den idag (torsdag). Var helt säker. Men, den var igår. Vi kom dit i tid ändå och den var, för övrigt, jättebra! :)

Idag har jag varit och sjungit med ett band. Kl 18.00 var jag på plats. Det var bara det att vi hade bestämt kl 19.00.... Jag vet inte vad det är med mig just nu. Men en timma kan man lätt fördriva med något trevligt, vilket jag gjorde -det blev en liten pratstund hemma hos fina vännen Erika & barnen istället. Sen har jag sjungit. Rocklåtar från fina 80-talet -skitroligt, verkligen! :)

Lite oordning däruppe, helt enkelt.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar