måndag 12 september 2011

Tillbaka på jobbet

Förra veckan var det alltså dags att börja jobba igen. Vi går skiftgång och förmiddag var det jag fick börja med. En total omställning igen. Stiga upp 04.30, träffa massor av folk och ut i verket (där vi tillverkar pelletskulor) för att göra dagsuppgifter. Det är många av mina ordinarie kollegor som är lediga eftersom det är jakt-säsong här i norr just nu. Så då har jag istället fått träffa många nya, men jätteduktiga, vikarier. Verkligen roligt att träffa folk igen! :)

På måndagen var jag jättepeppad och nästan överaktiv hela dagen, men man kan säga att min energi "dalade ner" allt eftersom veckan gick... På fredag var jag helt slut i kroppen och det var en enda gröt i huvudet. Jag är inte heller van att vara så fysiskt aktiv, som vårt jobb innebär. Som tur är hade vi bestämt här hemma att vi tar det lugnt när vi båda är hemma. Inte som annars, att en av oss sätter igång med projekt direkt vi båda är lediga tillsammans.

Jonas & Tuva-Lisa har haft en bra första vecka och de behöver få tid tillsammans. Så total:en av veckan innebar ett gladare barn, en gladare mamma och en gladare pappa. Och det känns riktigt bra! :)

Ont i fötterna hade jag också förresten. Längesen jag har gått sådär mycket. (Stort arbetsområde). Och svettats sådär mycket. (Extremt varma arbetsområden). Men jag kommer att vänja mig igen...för...
...denna vecka går vi natt-skift. Jag ska ut på jobb kl 22.00 idag och slutar 06.00 imorgon. Även det, är en ny situation i sig, hur det kommer att gå. Och om jag får sova om dagarna.... Spännande! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar