tisdag 20 september 2011

Dinko

Äntligen så är ledigveckan här! :) Jag är fortfarande lite "dinko" i huvudet mitt, eftersom när man har jobbat natt en hel vecka så tar det några dagar innan man funkar som man borde igen. Men, det känns skönt att vara ledig och mitt mål för veckan är att "bara få vara mamma"... :) Även fast det kliar i mina fingrar att börja med något kreativt projekt igen, men jag ska försöka hejda mig. Istället kanske göra några små förbättringar i huset. Samtidigt som man ändå ska städa, plocka o.s.v. ni vet :) Å så försöka träffa alla fina i min närhet, vilket jag vet att jag inte kommer att hinna -dom är så många! :) men några stycken blir det säkert, roligt :)

Grattis, för igår fyllde en fin vän till mig år, jag var inte till henne på kalaset (jag var helt enkelt orolig för mig själv & de andra hur det skulle gått, eftersom jag hade vakat ut efter natten..), men istället planerar jag nåt annat. För bara mig och henne, eventuellt någon fler, typ. Något roligt, mysigt och då vi bara är vi (utan barn), så att vi hinner surra ifre´ och bara ha det skoj. En liten tjejkväll månne? Jag skriver inte mer om det här, risken finns att hon läser mina rader. Jag vill ge henne något, inte bara för att hon fyllt år utan för att hon kämpar, lyckats & är en jättebra vän också :)

Tuva-Lisa har fått en till tand, klättrar på allt, vill överallt och blir sur när hon inte kan/når. Hon sover inte så mycket om dagen längre, jag tror hon känner att hon inte har tid till det... Men fortfarande många timmar om natten, så det kanske jämnar ut sig. Hennes mage har krånglat länge, som jag ju nämnt tidigare också, vi testar att ta bort mjölk -och det verkar faktiskt redan blivit bättre! :) 
Hon är väldigt kramig nu av sig och sitter gärna och myser med mig eller Jonas i fåtöljen -mysigt!

Idag har T-L´s farfar Kent varit här en stund och sedan kom även hennes farbror Daniel och hjälpte oss med diverse saker :)  
Hoppas vi får träffa Farmor, mormor, morfar, morbror (gärna morBRÖDERNA) & alla "gammels" också denna vecka... Man kan ju alltid önska :)

// Linda




1 kommentar:

  1. Jag kommer förmodligen att dyka upp i veckan, har ju varit hos er men då har du nannat, fniss.
    Puss från mig<3

    SvaraRadera