fredag 23 september 2011

Carpe Diem

Förmiddagen var vi hos mina fina fammo & faffa, mysigt! :)
Å med nyladdad energi (vilket man alltid kommer hem med när man kommer hem från byn, hur kort tid man än är där), så var vi åter i vårt egna hem igen.
Vi har varit vakna båda två inatt igen, med vårat lilla hjärta... Men trots tröttheten som legat över oss båda hela dagen, så blev det ändå en -över förväntan- bra eftermiddag/kväll. Daniel var och hälsade på oss, trevligt & kul med besök! :) Jag fick en lampa upphängd i sovrummet också -DET är kors i taket om nåt! :) Nu kanske jag ser nåt nästa gång jag står vid min garderob och letar fram nå bra kläder... :)

Jonas lagade middagen idag och jag fixade disken -gick som smör i solsken. Sen blev det att vi (alla 3, gjorde en, för oss) storstädning genom husets rum, där vi är mest. Tuva-Lisa tyckte det var jätteroligt, speciellt att vara EXAKT där jag precis just då skulle städa/dammsuga........... :) Det var lite små-jobbigt, men då & då gapskrattade vi faktiskt tillsammans -bara för att situationen var så "rolig". Eller Tuva-Lisa tyckte kanske bara att mamma var ovanligt glad och hängde på.... :)

Så, städat och fräscht -nu ska här njutas (den lilla stund det varar) och tillsammans med min kärlek, så blir det nu lite idol-tv. Sen får vi sova i nybäddad säng -och det gäller att fånga den dagen: så -"Carpe Diem"! :)




2 kommentarer:

  1. Mamma,svärmor och MOMMO Anne23 september 2011 kl. 22:15

    Detta inlägg var mysigt att få ta del av, jag satt här och smålog för mig själv.Såg framför mig T-L´s stjärthoppande efter dammsugarn, och nästan hörde erat gemensamma skratt!!! Härligt,helt riktigt av er, njut av stunden...
    Stora kramen

    SvaraRadera
  2. Hi hi, hon har en underbar humor redan, "så liten hon är" och ni hade det säkert myspysroligt tillsammans.
    Kram och saknar er<33

    SvaraRadera