tisdag 7 juni 2011

Senaste resan


Några bilder från sist vi var i byn: )

*Farmor, farmors systerson Stefan & farfar*
Jag vet att farmor kommer att gräma sig över att hon hade så tokigt hår på den här bilden, men det var jag som sa att de inte behövde kamma sig eller så -alltid roligare att ta bilden någorlunda i just det "ögonblicket". Å dom är ju fina, precis som de är, tycker jag : )
Stefan är förståndshandikappad och bor vanligtvis på ett boende i Uddevalla. Någon gång per år brukar han vara ca 2 veckor hos dom på lite semester : ) Han ville prompt att Tuva-Lisa skulle heta Fia-Lisa och varför inte? Hon kan få heta det också : )



*Min fina lilla kusin Alva & Tuva-Lisa*
En kväll åkte vi till Gällivare, Tuva-Lisa, jag och de 3 ovan, för att hälsa på min faster och hennes familj. Stefan tycker om att åka bil och när det händer saker, så det fick bli en tur dit. Det var även längesedan jag träffade dom och det var så roligt att få vara med dom en stund igen.
På vägen dit öste regnet ner, varvat med solsken och blå himmel. På vägen hem var det fint väder. Jag körde, farfar bredvid, Stefan, farmor och Tuva-Lisa där bak och tillsammans sjöng vi, pratade om minnen, språk och allt annat möjligt. När T-L blev lite otålig där i stolen, så sjöng farmor till henne. Det var så fint -hela resan blev ett mysigt minne som jag sent kommer att glömma! : )



*Tuva-Lisa i sin "nya" gå-stol*
Ett av fynden som jag gjorde på den stora loppisen i Piteå. Hon tyckte om den direkt, fastän hon mestadels bara åker bakåt : )
Jag tog fram den på morgonen efter att jag kommit tillbaka från min resa och jag kunde se att hon funderade på var hon nu satt, för aldrig tidigare har hon ju sett mommo &
moffas kök från den här vinkeln...
Hon verkar inte bli någon "krypis", så jag tänkte att det här kanske kan vara ett sätt för henne att ta sig lite fram istället : )
Tänk att hon snart blir 9 månader redan!



*Myspys i gammel-fammos famn*
Spegel spegel... : ) Världens bästa och finaste tjejer som sitter här i gungstolen : )


1 kommentar:

  1. Så fina foton du lag in på dina älskade farföräldrar och Stefan, Tuva-Lisa ser ut att trivas prima ballerina i gåstolen:-D

    SvaraRadera