tisdag 7 juni 2011

*** En dag på stan & en "Tjejrunda" ***

Efter att ha sovit lite sådär halvknasigt i natt, så blev det en lite segstartad morgon. Men, klockan 10 var vi i alla fall på väg gåendes. Vårt mål var att ta oss in till stan för att göra ärenden och sedan handla mat på konsum på vägen hem.

Vi hade +16° ute, ganska mörkt på himlen, pyttelite vind och kvavt i luften. Så det kändes absolut som att det skulle bli regn alldeles snart. Jag hade svårt att veta vad jag skulle ta på mig, just p.g.a vädret...och tillsist bestämde jag mig för att det nog ändå är bäst att ta på sig regnkläder. (eftersom jag var med om det motsatta igår, så fick det bli så! ...berättar mer om det längre ner.)

Men, vet ni, när INTE regnet kommer och man har regnkläder direkt på kroppen, så kan det kännas som att det har regnat innanför kläderna... : ( Ja, så vart det. Alldeles blöt, svettig och lite lurad av att dropparna aldrig kom. Det var sååå kvavt att det kändes som att åskan kommer med regnet snart, väldigt snart. Men det kom aldrig. Så kan det gå : /

Men Tuva-Lisa satt nöjd i vagnen och hade inte ens tid att prata med mig, där hon satt som en sooool i vagnen. Hon älskar att titta på allt runtomkring!! : ) Det är mysigt att se. Så jag är ändå nöjd med turen, såklart. Så länge hon är nöjd, så är jag nöjd!
Vi gjorde våra ärenden, vände tillbaka hemåt och jag funderade på vad vi skulle kunna hitta på efter vägen medan jag skulle få "svalka av mig en stund" innan vi skulle in på konsum... Å vet ni vad vi gjorde?? Vi gick till lekparken! : ) Hon fick testa gungan för första gången : ) Å som hon myste! Det blev en kort, men rolig, första-gunga-stund och när jag sedan lyfte upp henne för att det var dags att gå till affären (hon hade ju för guds skull inte sovit sen klockan 07.30 och jag tänkte att bäst att gå in och handla innan hon blir tvärsur), så blev hon hysterisk!!! Så hon tyckte om det, så dit ska vi absolut gå många gånger hädanefter. Det hysteriska gick fort över när jag började rulla vagnen och gav henne sin snuttegris : )

Nu har hon somnat sött (efter att ha ätit en stor portion gröt + en stor portion persiko- och päron- ananas-puré...) eftersom hon inte ens hade tid att sova under de timmar vi var ute....lilla gumman! : )



Ja, å så var det då gårdagen. Där också vädret gjorde helt tvärtom än vad jag trodde. Jag och Erika var nämligen och gick 4km på "Tjejrundan" (anordnat via Korpen). Vädret innan loppet var precis som idag, men då tog vi inga regnkläder på/med oss, för att det var såå himla varmt i luften. Loppet startade klockan 19 och det började störtregna vid 19.20 och en och annan blixt kom det också......så alla (förutom de som hade förutspått rätt dårå..) var som blöta katter när man kom i mål... Men det var mysigt och himlans trevligt ändå faktiskt. De lottade ut några slumpmässiga priser bland alla som var med också. Å kan ni tänka er? Både jag och Erika fick varsitt pris : ) Roligt! Vi var med i ett lag på 6 personer, men det var bara vi som fick priser i vårt lag -såååå ok, ibland haaar man tur! : )

Eftersom vi var ett lag, så fick man en picknick-kasse med sig efter loppet. Vi gick på ett ställe allihopa (under tak) och satte oss för att smaka på härligheterna, det var riktigt mysigt! : )
En trevlig kväll, bara sådär. Härligt!



Men jag måste ta och lära mig om det här med vädret....så jag ska ta och läsa på lite nu....så....
Hörs sen!

//Kram till er från mig så länge

3 kommentarer:

  1. Hi hi, "Med rätt kläder finns inget dåligt väder", men det kan bli lite tokigt i bland. Himmel och pannkaka så kul att hon har upptäckt gunggung, nu måste vi skaffa en till Lyckebo också.
    Du är verkligen i farten, tjejrundan hade jag aldrig vågat mig på, duktigt gjort av dig:-D
    Kramelikramen<3

    SvaraRadera
  2. Mamma/Mommo Anne9 juni 2011 kl. 20:53

    Att se detta glada, fina, underbara tandlösa leende från världens finaste Tuva-Lisa får mitt hjärta att smälta som en glass i solskenet!Förvånar mig inte ett dugg att hon gillar att gunga, det ska vara "lite" fart.
    Va duktiga och hälsosamma ni varit som tagit er på tjejrundan, trots vädret!!!Förstår att det smakar fint med fikat extra bra efter detta!?
    Förvånar mig inte att du fick pris, du är ju lite av en "turgumma".

    Kram från mamma/mommo Anne

    SvaraRadera
  3. Tack för en alldeles underbar dag tillsammans med dig och dina käraste, jag har haft hur mysigt som helst. Kommer i morgon med fart och fläkt.
    Kramelikramen<33

    SvaraRadera