måndag 20 juni 2011

Sen måndagskväll

Nu är denna dagen snart slut, men regndropparna verkar ha kommit in i ett ordentligt lyckorus och kastar/droppar om vartannat ner vatten på oss....

Vi har haft en ganska lugn dag här i byn, Tuva-Lisa & hennes mormor har varit på promenad, jag var en sväng till "grannarna" där uppe efter vägen (de som har hustömning/loppis) och hjälpte dom att bli av med några fler prylar. Sen var jag och lill-tjejsan till gammel-fammo&faffa och hälsade på. Tanken var att vi ev. skulle baka bullar där idag, men det blev inte under tidiga dagen. Däremot ringde fammo för en stund sen och sa att det nu fanns bullar - hon hade alltså fixat det på egen hand nu under kvällskvisten : ) Fast jag sa att hon/vi inte behövde, jag kan ju fixa på annat sätt (köpa - eftersom jag inte hinner/ids baka i "huller om bullret" hemma). Men gullig, snäll och flitig som hon är så hade hon ändå bakat för min skull! : )

Min fina vän Malin, som jag inte vet när jag träffar igen, har varit här och hälsat på. Busat med Tuva-Lisa och vi hann prata en hel del och skratta åt massa massa goa minnen! : ) Vi hade en väldigt rolig tid, då vi växte upp i byn tillsammans nämligen, oj oj : )

Imorgon är det tisdag och det blir även dagen då vi åker tillbaka hem till vårt, där altanbygget fortskrider på löpande band, har jag hört. Idag hade de t.o.m. kämpat på en bra stund, även fast det kom regn... Roligt och spännande att se hur det ser ut nu : )

Nu ska jag surra några ord med min lillebror som sitter här bredvid innan det är läggdags för mig. Han jobbar skift och påbörjar arbetsveckan imorgon med eftermiddagsskift.
(Jag tänkte bl.a. påminna honom om att jag fyller år på onsdag, han har nämligen en förmåga att blanda ihop lite...) : )

Kram & sov så gott ni fina!
//Linda

1 kommentar: