torsdag 23 juni 2011

Hey hey hey hey, It´s a brand new day

Igår fyllde jag år. Känns bra faktiskt! : ) Att vara 30 nu, alltså. Ända fram till kl 15, så var det för mig, en helt vanlig dag. Även denna dag öste regnet ner, så jag och lill-flisan hade en (väääldigt) lugn morgon och vi båda hade fortfarande på pyjamas när klockan var 12. Men, som jag även sa till henne -att när mamma fyller år, så fåååår man ha det så : )

Mamma och pappa kom med presenter! Jag har redan tidigare fått en gul & fin gräsklippare! : ) (vilket jag önskat mig....å det kan väl vara "nackdelen" med att jag NU fyller 30 och vi är mitt uppe i hus/trädgårds och nybörjar-fixar-tagen dårå...hade ju vart trevligt att få önska sig en weekendresa för 2 till Venedig, typ, men nä, jag önskade mig en gräsklippare -eftersom det behovet är större just nu, kloka jag!) Men de gav även ett presentkort till Intersport, kramar och sång när de kom! : )

Lena, Kent och Daniel kom därefter och hade med sig en underbart röda rosor, som man kan ha ute och därmed blir perfekt att ha ute på den nya altanen snart! : ) Nytt "Office-program-2011" till datorn hade de också i paket till mig : ) Å jag blev sååå glad! För det hade jag också önskat mig....kul, jag vet...men det är faktiskt något jag velat ha länge, länge, länge! : )

Jag kunde inte längre hålla mig från att öppna det paket som hela den långa dagen hade stått på vårt bord. Det var från Jonas och där inne gömde sig en jättefin (trådlös) skrivare/fax/scanner! : ) Detta stod också på min önskelista.... Å den är helt fantastisk! : ) Å ni vet jag, som inte tycker om när det blir för "krångligt med teknik och som inte är så haj på det där", tycker alltså att den är gudomlig! : ) Jag behöver verkligen en till alla mina egna projekt och jag tycker att det nästan varje dag dyker upp något som jag kommer på hade varit bra att kunna skriva ut. Så, på finaste byrån i mat/all-rummet fick den sin nya plats -praktiskt, underbar och blänkande svart! : )

Vännerna Erika, Stina & Annika kom också och de gav blommor, choklad och även present till Tuva-Lisa, som fick en jättefin klänning + byxa & en snuttis : )

Så, det blev en väldigt bra dag : )
Å tänk alla som kommit ihåg mig -present av kollegorna på jobbet, av släktingar, via sms, telefonsamtal och facebook (å där, är det mååånga!!!) ; ) Det är så man blir rörd... : )

NU känner jag att jag kan starta planeringen av "hatt-fest" i Juli, som kommer vara uppdelad i två delar -först en lördag då min & Jonas familj firar tillsammans här och sen en annan lördag då vänner, syskon och övriga bekanta medverkar här hemma hos oss.

Avslutar med några favoritlåtar, lyssna & njut:
Sarah Dawn Finer, "Kärleksvisan" -en underbart fin låt med så otroligt fin text. Jonas, den är till dig! : )

Till alla er som väntar på att få gå på hatt-fest eller någon annan av er där ute som ska på fest (imorgon kanske?) The Black Eyed Peas "I Gotta Feeling..."

Å så en av världens bästa låtar Lisa Miskovsky "Brand new Day" !!! : )

//Kram Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar