söndag 19 juni 2011

Hatt för hela slanten ------

Altanbygget är i full gång hemma hos oss : ) Det blir en stor en, nästan så vi kan ha en dansbana där till midsommar om vi vill ;) De är såååå duktiga, mina "hantverkare", och jag är så glad att dom Vill & Tycker Om att bygga!!! : ) På sidan intill har jag och Jonas mamma funnits och har kunnat pyssla på med lite av varje under tiden. Lena har bl.a. gjort fantastisk mat!! (Även det, är en helt underbar sak att slippa ibland....)

Själv har jag tagit mig till byn nu och befinner mig nu hemma hos min fina mamma och pappa. Tuva-Lisa har nämligen varit här sen i fredags, så att hennes mor&far fick vara barnlediga för en stund. Det har varit jätteskönt.... : ) Samtidigt som vi givetvis kände att något saknades, men vi behövde detta, båda två. Allt har gått bra och hon verkar ha myst som bara den tillsammans med dom.

Vi har idag varit på loppis. Eller egentligen en s.k. hustömning. En lite sorglig stund för alla oss som känner de berörda och givetvis för de berörda själv. Samtidigt som man vill hjälpa dem att bli av med sakerna, så de slipper dra med sig allt vid flytten söderöver. Min kompis hus kommer inte längre att vara deras, grannhuset kommer alltså att tillhöra någon annan och jag&min kompis kommer inte att träffas med jämna mellanrum längre. Men ibland är livet så.

Jag, som inte varit sjuk på 1&ett halvt år, verkar nu få en förkylning. Hoppas den blir kortvarig, för på onsdag ska jag tydligen fylla 30. Å så vill jag ju inte heller att T-L ska bli sjuk förstås. Men men, ibland kan man inte hjälpa det. Blir det så, så blir det så.

Det vankas, med andra ord, 30-årsfest i mitten av Juli. Mitt tema kommer att vara HATT.
Jag har inte hunnit komma så mycket längre i planeringen inför kalaset, men det löser sig. Allt har sin tid, som man brukar säga. Men skojigt blir det alldeles säkert! : )

Hatt på er allesammans!
Kram Linda

3 kommentarer:

  1. Blir det invigning av nya altanen till midsommar? :D

    SvaraRadera
  2. Det är inte det allra enklaste att planera för festligheter samtidigt som det är så rörigt omkring er just nu med målning och bygge. Men det brukar ordna sig på nåt underligt vis och säkert blir det hur roligt som helst.
    Kramisar och ha det så skönt i byn<3

    SvaraRadera
  3. Fija= Det kanske det blir :D Vill inte känna någon stress... -men är den färdig då, så måste den ju med all säkerhet invigas på nåt sätt. Sen är frågan om det blir t midsommar eller till hatt-festen : ) Kram

    Lena= Nä, visst är det så : ) Jo, jag är också alldeles hundra på att det blir bra till slut... På något sätt tur att jag är i byn OM det nu skulle va så att jag är påväg å bli sjuk....men vi får hoppas att det inte blir så farligt, ska ju baka bullar med min fammo imorgon : ) Kram

    SvaraRadera