torsdag 16 juni 2011

Kanske om 1 & en halv vecka : )

Lika samma idag...oerhört fort gick tiden! : )

Tuva-Lisa ville vakna 06.30. Jag startade med att laga middagen färdig redan kl 08.00, eftersom jag visste att det blir mycket att göra under eftermiddagen. Lillebror på besök -klippte honom. Dags för Tuva-Lisas förmiddags-tupplur. Svärmor kom, jag åkte till tandläkaren. Efter 2 timmar var jag hemma igen, rensade, plockade, tog en kaffe och lekte. Tuva-Lisas eftermiddags-tupplur. Jag hängde tvätt, satte på en ny, ringde kompis snabbt, käka middag och precis när jag skulle sätta mig ner för att (för en gångs skull -Pyssla...) så vaknade hon igen.... : ) Jonas kom hem, han & T-L åt middag. Svärfar och Jonas bror kom för att dra igång altan-projektet. Jag & Tuva-Lisa åkte iväg till en god vän med familj en liten stund : ) Väl hemma igen....gröt, bada, välling och lite kvällsmys. "Trollmors visa" fick bli den sången som denna gång fick min dotter att somna för natten med lugn i kroppen och en trött mamma vid hennes sängkant...
Fixa köket, plocka leksaker, duscha sig själv också... -ja, ni vet rutinen och här sitter jag nu å skriver med ögonlock som snart är helt nere.
Får se hur länge vi orkar såhär... (...skulle behöva resa bort snart....)

Men, Sov gott alla därute! : )
// Linda

(Psst...till min storebror: ....om du läser det här, så..... Kaaaaanske att vi om 1 & en halv vecka, man vet aldrig... : ) Extra stor kram till dig! )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar