onsdag 18 maj 2011

Vi har ont i tänderna

Måndagens besök på bvc gick bra -Tuva-Lisa väger nu 8.3kg, inte illa! Barnmorskan sa att de brukar gå ner i vikt lite nu, eftersom det är vanligt att många kryper och därmed rör sig mer. Men det gör inte vår lilla tjej, hon verkar inte ha bråttom någonstans känns det som =) Hon verkar trivas bra där hon sitter eller ligger....så då är det väl bra då, antar jag. Känns lite som att hon nog hoppar över krypningen, för hon är väldigt stabil på benen när man ställer henne upp, så det känns ibland som att nog snart kan stå. Jaja, man får se =)

Hon babblar däremot på för full hals =) Herregud va hon kan berätta! De e mysigt. Den senaste natten sov hon med mig i vår säng, vilket var vääääldigt länge sen -men hon ville verkligen inte va själv. Hennes mage krånglar en del, hon sover oroligt och det verkar göra ont i munnen....så jag antar att en tand ploppar fram snart. Det är ju bra, men väldigt synd om stackars henne när man ser hur hon trycker ihop munnen och "rör om" =(
Får se hur det går i natt.

På måndagens eftermiddag var vi till gulliga svärmors jobb och hälsade på. Där kan man även fynda saker, vilket jag givetvis gjorde! =) Det blev faktiskt bl.a. 2 par skor -jääättefina! Den dagen blev fylld av fammo- (och faffa) mys, för de var till oss på kvällen också. Tuva-Lisa fick ett eget kök -she loves it, of course! =)

Igår var var en mulen dag. Vi bestämde oss därför för att ha en inne-mysar-dag, så vi grejade på med lite av varje här hemma. Sen rullade det på av besök -min fina vän Malin var här med ena vovven sin och vi fikade gott och hade det trevligt. Lillebror Emil kom hit också och höll oss sällskap ett bra tag, han hade t.o.m. sig present (i efterskott, men ändå -sååå fint av honom!!) till Jonas. =)

Sen var det kväll igen. Och min tandvärk ville inte ge sig. Jag vet, jag har glömt att berätta om den, men jag inbillar mig att jag egentligen inte har någon, utan att jag bara "känner av" lite för mycket.....fast, jag vet att det är dags nu. Imorgon har jag lovat mig själv att ringa för att få en tid. Men jag har insett att jag har lite skräck för den där tandläkaren. Då får jag ont i magen istället o.s.v.... =) Fast det börjar bli jobbigt att ta en Ipren varje kväll också, så det är väl lika...ska sova på saken först. =)

Idag blev en konstig morgon, eftersom T-L sov intill mig och hade vaknat säkert 1 gång i timman och till sist vaknade av Jonas väckarklocka....kl. 05.30. Underbar tid att stiga upp.....tycker INTE Linda. Nå, efter någon timma hade vi somnat om igen, men vi hade bestämt att promenera med Marie och lilla Lova, så det blev ingen längre stund. Härligt att få luft, även om det låg snö på backen imorse när jag kikade ut genom fönstret och det kom ner lite till under första delen av promenaden, men sen avtog det hela. Kanske förstod väderguden däruppe att det faktiskt är den 18 Maj nu????!!!! (Hoja, varje år är det samma sak, men man blir som lika förvånad och arg över det ändå. ) Vi avslutade med surr och kaffe hemma hos oss, vi hade det mycket trevligt förstår ni! =)

Sen har lillebror varit en sväng till oss även denna dag, roligt! =) Han och Tuva-Lisa har lekt med klossar och bollar medan jag hängde tvätt och Jonas fixade med ett golv vi håller på att göra om i hans egen klädkammare. (Egentligen är det ju så att vi i smyg håller på att introducera Emil i hur det kan vara att va barnvakt....å det verkar gå som smör i solsken ju..... -perfekt! =)

Jag har nu fixat med lite av varje som har blivit efter och som jag bara har varit alldeles för trött för att göra och jag ser nu att klockan har blivit alldeles för mycket egentligen, men det gör inget. Nu ska jag ta en skön dusch, sen sooooova igen =) Imorgon blir en ny fullspäckad dag, antar jag. Det första jag ska göra är att ringa till tandläkaren................................

Ha det bra så länge, vänner!
// Linda

2 kommentarer:

  1. Vet du, jag har också skräck för "tandis" men dom är hur skickliga som helst i dag. Till och med att jag lagade ett hål UTAN BEDÖVNING, det du;-D.
    Ring dit och boka en tid för hålet blir bara större så det hjälper inte att vänta.
    Kramisar<33

    SvaraRadera
  2. oj det är då full fart hemma hos er :) det där med tänder är aldrig kul, är dock inte rädd för tandläkaren vill bara inte tappa mina :) va t-l har blivit stor nu snart kommer hon börja krypa och göra allt för att mamma inte ska kunna sitta still ;) kram från oss

    SvaraRadera