söndag 15 maj 2011

Plupp?

Vilka härliga dagar vi hade i byn! Helt fantastiskt väder, många promenader och mys & bus med lilltjejens mommo&moffa och min fammo&faffa. Vi var där i nästan 1 vecka och tror att vi ska åka dit snart igen. Känns som att jag vill vara där så mycket som möjligt nu... -umgås och få så många timmar jag bara kan med min fina farmor & min fina farfar. =) (jojo...mamma och pappa, SÅKLART även för att ni ska få vara med eran lilla pärla...) =)

I torsdags fick jag en ny nyans av rött i mitt hår -känner mig som en tuffing med attityd numera! =) Nä men, jag trivs faktiskt och tycker jag var modig som i mars vågade testa på något nytt. Jag har en jättetrevlig frisör som jag trivs med och vi har många nya ideér som vi planerar att göra med mitt hår kommande gånger. Kul! =) Jag påminner lite om Plupp, ni vet, han i skogen, bara att jag har rött hår istället för blått, men annars känner jag mig faktiskt ofta som Plupp i håret. Kanske mitt nya smeknamn? =)

I fredags var vi på födelsedagsfrukost hos fina Anna-Maria -där kan vi prata om lyx-frukost! =) Jag, min toka, åt frukost i farten (enligt rutinen) hemma innan vi promenerade iväg, så när vi kom dit så fanns det inte plats i min mage att testa allt exotiskt som hon dukat upp med, tyvärr. Men, det jag fick i mig var helt fantastiskt gott i alla fall! =)

På lördag förmiddag fick vi besök av Rikard och Natalie. Hon är en lite blyg, glad och jättesöt tjej, som snart fyller 2 år. Trevligt var det att träffa dom och jag hoppas på att träffa frun i familjen snart också, det var alldeles för längesedan nu! =)

Efter detta, så hade Tuva-Lisa och jag "tjejstund på stan" tillsammans med hennes farmor/min svärmor. Det var mysigt och jag fick många viktiga saker uträttade -guld värt att ha med sig en extra (å gullig) person såna gånger. =)

Kvällen avslutades med middag och Eurovisions-schlager-festival tillsammans med våra vänner Martin och Marie -och förstås allra mest celebert och ljuvligt, var att 2 månader gamla Lova var med också...gissa om man blev sugen på en sån där liten igen? =) Hon var såååå fin!
Kul också att Saade slutade som 3:a -bra gjort, och jag tyckte faktiskt att vi i Sverige förtjänade det efter förra årets knas-röstningar som gjorde att Anna Bergendahl inte ens fick va med, även om själva låten "Popular" inte va min favorit.

Så var det åter söndag och ny vecka startar imorgon. Finaste vännen Erika har varit och hälsat på oss en stund -vi hade picknick vid lekmattan samtidigt som Tuva-Lisa verkligen gav sina sista krafter för dagen för att underhålla oss... =) Mysigt var det.

Jag ska försöka gå upp lite tidigare än vanligt imorgon, så att jag "hinner med morgonen" innan vi ska till bvc kl 10.00. Med andra ord så är det dags att sova nu.
Sov så gott alla där ute, hoppas vi hörs snart igen! =)
Kram Linda

2 kommentarer:

  1. När rikard sa att han varit hos er sa jag att jag vill också! håller med om att det var allt för länge sen nu :( Så vi håller tummarna för besök snart :D Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Hoppas att "lillPluppan" somnade gott efter vårat besök i går kväll. Det var en härlig måndag med er på på jobbet, mallig!!!!!Jag!!!!!!, SÅKLART:-D.
    Kramen

    SvaraRadera