onsdag 4 maj 2011

Vår Personliga Däckbytarkille

Igår, tisdag, så fick vi en ny bil, kändes det som. Den är relativt ny i årsmodell -05. (Vilket är ungefär det jag vet om bilen...nä, inte riktigt, men nästan...) Men igår fick den sina däck bytta, framlampa bytt och den blev tvättad också. =)

Som tur är, så har jag en helt fantastisk (och för mig, världens bästa) lillebror. Han är väldigt duktig bl.a. på det här med bilar och motorer. Så, ganska automatiskt, har det blivit så att det är han som hjälper oss framförallt med att byta däcken.
Visst hade vi kunnat göra det själva också, men det känns på något sätt mer tryggt att låta honom göra detta....de e lyx, jag vet =) Å denna gång var t.o.m han själv som fråga om han skulle komma å byta, just för att han är så omtänksam. Jag säger ju det -världens bästa! =)

Något vill man ju ge tillbaka sådär direkt för att han hjälper oss och då fick det bli en god middag hos oss. Vi bjöd på Kyckling med Quinoa och grekisk sallad, väldigt gott & nyttigt! =)

Kram från en glad Linda =)

1 kommentar:

  1. Mamma/mommo Anne5 maj 2011 kl. 17:35

    Ja inte är det alla förunnat att ha sådana syskon, och han var säkert glad över den goda middagen sedan!?
    Så då rullar livet på igen då.
    Fint

    SvaraRadera