onsdag 4 maj 2011

Mera kalas! =)

Idag, onsdag, har varit en göra-ärenden-dag på stan. Jag är inte en sån som tycker det är särskilt kul att shoppa längre, i så fall ska det vara om jag VET att jag har bra med tid och att jag liksom har "sparat ihop en buffert" till just detta. Då tycker jag att det är roligt.
Men idag fick det alltså bara bli nödvändiga ärenden -som att köpa presenter, apoteket, posta brev m.m. Vi hade strålande soligt väder ute, så det var ett härligt väder att promenera i! =)
Däremot blåste det (vilket det ganska ofta gör här hos oss i Kiruna) en del...så mössan och långkalsonger är ett måste fortfarande, enligt mig. =)

Nu på kvällen har vi varit på ännu ett kalas, denna gång firades en mysig 8-åring, vid namnet Thilde. Full rulle & raka rör kan man verkligen säga att det var där, många var där och så är det ju förstås alla barnen som gör att det kan kännas lite "mycke" ibland. Men vi hade väldigt trevligt! =) Roligt att träffa många gamla bekanta igen och en del nya människor också. =) Tuva-Lisa predikade en hel del (både i moll och i dur), men i det stora hela så gick det väldigt bra. Jag tror det kan vara bra för både mig och henne att vänja oss vid att vara där det är lite "stimmigt", eftersom hon ibland kan vara lite känslig för ljud. Å de e väl bara att börja vänja sig, de e ju faktiskt inte så länge kvar...sen har vi en 1-åring som ska ha sitt allra första kalas, ju! =)

Imorgon fyller min älskade sambo, pojkvän (jag vill gärna kunna säga: min man, men men, inte ännu....) år. Även min pappa fyller år imorgon och min mommo skulle också ha fyllt år imorgon. Jag ska tända ett ljus för henne och lägga en bukett med fina blommor som jag tror hon skulle tyckt om vid hennes grav, när vi är i byn till helgen.

Jonas har öppnat sin present från Tuva-Lisa och mig redan ikväll, eftersom jag sa att det ju kunde vara nåt som är roligt att ha med sig till jobbet imorgon däri....(å så älskar jag att se någon annan öppna presenter förstås, men det sa jag inte högt...) Å han protesterade inte, så han öppnade och där gömde sig en mugg med ett motiv på, det var en Tuva-Lisa som äter gröt och som samtidigt gör en otroligt sprallig min där hon sitter med gröt runt hela munnen. Vi tänkte att han ska ha den som kaffemugg på jobbet. Han blev jätteglad och så fick vi varsin puss och kram. Han fick en deo också, men det va en sån där grej som han kunde lista ut redan innan, så det var som nästan ingen överraskning.

Efteråt satt vi alla 3 en bra stund och bara myste. =) Även våran lilltjej har blivit en riktig myspropp, som älskar att krama, busa, sitta tätt intill i famnen och "bara vara" nära oss. Det är lyckliga stunder det! =)

Imorgon blir det middag med Jonas familj hemma hos oss. Jag har köpt partyhattar som vi ska ha på oss -de ni! =)

Kram & God natt till Er! // Linda

2 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att det var livat på Thildes kalas,vore konstigt annars!
    oj va kul dricka kaffe ur en mugg med bild på det finaste man har.
    Så sött med partyhatt på under middagen!?
    T-L ,måste undra om allt står rätt till...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för gott fika och en fin middag tillsammans med er.

    kramis

    SvaraRadera