onsdag 4 maj 2011

Kan absolut göras om =)

Veckorna springer fram med en herrans fart! Imorgon är det torsdag igen...
I måndags var vi på Coop och storhandlade -jag, Tuva-Lisa och hennes farmor. Guld värt att ha med någon just när det är dags för STORhandling...så hon och Lena hade det mysigt på sitt håll och jag gick omkring i lugn och ro och kunde plocka allt det jag skulle ha.

När Lena sa - "vi går mot leksaksavdelningen...", så tänkte jag att -"jaha, nu är det kört"...tycker det känns lite tidigt för T-L att introduceras i den avdelning redan, men nån gång ska det väl ändå ske. Men när jag såg dom komma därifrån, mot mig, och jag såg min lilla flickas ljuvligt glada ansikte och hörde hennes mysiga och malliga ljud -så gick det inte annat än att känna glädje. =) Hon var alldeles lyrisk! Å resten tiden på Coop, så myste och charmade hon verkligen med sin farmor. Även hemma blev det att (för en gångs skull) lyssna till många mysiga toner -hon va verkligen glad! (Speciellt över de 2 nya leksakerna som hon hade fått...hon ville nästan inte släppa den ena när hon skulle sova...men efter en stund så insåg hon att hon ju inte kan somna utan sin snuttegris, så det fick bli den tillslut!) Gulligt att se en liten hålla en grej i vardera handen och inse att man måste välja. =)

Detta gör vi absolut gärna om! Och då menar jag inte för att T-L får nya leksaker, utan för att det var mysigt. Bara vi tre, man hinner prata lite emellanåt, vi får massor av mat hem, Jonas får jobba med huset i fred här hemma under tiden och sist men inte minst, givetvis för att Tuva-Lisa och hennes farmor hinner umgås! =) Finaste farmorn som finns. =)

Kram & god natt// Linda

2 kommentarer:

  1. Mamma/mommo Anne5 maj 2011 kl. 17:32

    Låter alldeles fantastiskt mysigt,hade velat se T-L´s min, måste jag släppa taget...?
    Visst är det fint med farmödrar som finns där när man behöver dom som bäst!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fniss, jag hade lika roligt som sötaste flickebarnet. Hennes ögon då vi var bland leksakerna borde jag fotat.Det bästa var nog hennes glada och förtjusta skratt då vi kom tillbaka till dig.
    Kramisar<3

    SvaraRadera