måndag 9 maj 2011

Jag har ju redan allt, eller? : )

Det enda jag kan säga att jag vet att jag skulle vilja ha är.....

•....något som kan göra min vardag lite enklare. Typ "receptsamling" på enkla, snabba, goda och relativt nyttiga maträtter... Ja, såna grejer ni vet, som kan hjälpa en hemmafrus uppgifter.

•.....hjälp med huset till sommaren. Det planeras nämligen att måla utsidan av huset och bygga altan bl.a....men med en svårspådd och halvfärdig semester-planering från min sambos jobb, så känns det inte som att det kommer att bli helt enkelt. Så all hjälp vi kan få uppskattas!

Mamma frågade mig idag vad jag skulle kunna tänka mig. Å jag hade verkligen inget sådär konkret svar att ge. Jag tycker det är svårt att önska mig nåt, brukar inte ha de tendenserna i vanliga fall, men plötsligt så blev det svårt. (Eller alltså, det finns ju 1000000 saker minst som jag skulle vilja ha förstås, men min prioriteringslista ploppar upp -å där står just "förenklad vardag med småbarn" och att "komma vidare med huset" överst.)

Visst kan jag ibland längta mig bort....ex.v. en resa, gå på musikal eller annat underbart. Och drömmar har jag -inom mina största intressen: inredning, att träna och vara i naturen -men ändå, jättesvårt!

Det är, med andra ord, min tur att fylla 30 år snart. Absolut ingen ångest eller så, utan jag ser snarare fram emot det. Jag säger hellre att jag är 30 än 29.

Men det känns redan som att jag har "allt och mer" än vad jag kunde tänka mig att någonsin ha vid denna tidpunkt i livet. (Ja, förutom då de dära 1000000 sakerna som jag skulle behöva.... : )

Nä, nu känner jag att jag måste sova på den här saken, hur svårt ska det va? : )

2 kommentarer:

  1. Alltid svårt att svara på sånt tycker jag när det väl är dags. Som sagt, det finns ju 1000000 saker man hade velat ha, men behöver man verkligen alla dessa 1000000 saker? Det är det som är frågan (:
    Hör av er om ni behöver hjälp med något under sommaren, har målat en hel del nu när vi har flyttat så :D
    Hoppas allt är bra med er annars!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Hej gumman, tack för en riktigt mysig dag på stan och för det vita renen som nu har fått sin givna plats på kryddlampan. Fammo gör gärna om det igen:-D

    SvaraRadera