torsdag 5 maj 2011

Fina dagen -med kanelbullar, marmeladkulor eller choklad, månne?

Idag har vi börjat dagen med att få besök av en arbetskollega till mig, nämligen finaste Katti. Väldigt roligt att ses igen och bli lite uppdaterad om vad som händer på jobbet m.m. En snabb visit, men mycket trevlig! =)

Eftermiddagen rusade på snabbt och vips!, så satt vi alla här runt bordet med varsin god maträtt framför oss =) Jonas, mor, far och bror var här och vi hade det väldigt mysigt må jag säga. Tuva-Lisa hoppade t.o.m. över sin sovning som hon brukar göra på eftermiddagen, för hon ville va me såklart, helt enkelt.
Däremot så stupade hon kl 19 och kommer mest troligt därmed att sova för natten... Hon har verkligen busat och myst med dom alla och t.o.m. i farfars famn! =) I vanliga fall brukar den karln kännas lite farlig, enligt henne. Men efter att ha ätit en rejäl portion gröt, så var hon väldigt nöjd och belåten och lekte i hans famn. Mysigt att se! =)

Nu är min älskling ett år äldre. Jag hoppas att han blev med nöjd med dagen i sin helhet och tyckte att det va lite kul att fylla år i alla fall. Men vet ni, partyhattarna sprättade sönder en efter en....de var nog tänkta till barn. Det hade inte jag tänkt på när jag köpte dom, men en pytte-stund hann vi ju ha dom på oss (å därmed även se lite roliga ut) i alla fall. Så kan det gå. =)

Jag har ringt och grattat far min också. Han tackade & bockade och grattade sedan Jonas tillbaka! Lite lustigt är det att Jonas och pappa fyller år samma dag & att mamma och Jonas bror fyller år samma dag.... I think It´s a sign for something =)

Nu sitter jag här med tända ljus på bordet och tänker på min mormor, som skulle blivit 87 år idag. Jag önskar sååå gärna att hon kunde vara här, då hade jag och Tuva-Lisa gett henne den största och längsta grattis-kramen som finns. Men nu är det som det är, och jag tror att hon har firat däruppe idag -kanske med färska kanelbullar, marmeladkulor eller choklad. Å kaffe till förstås. =)

Jag tänker på och saknar dig, mommo!


Kram // Linda

1 kommentar:

  1. Din mormor vet helt säkert att du tänker på henne och känner din kärlek i kväll. Jag är säker på att dom vi saknar ser till oss som lever vidare just nu, fast vi inte ser.. Din mormor är nog den stoltaste som finns för du är du, en fin människa.
    Kram och god natt från Lyckebo<3

    SvaraRadera