tisdag 3 maj 2011

Lite av det som hänt...åsså deklarationen dårå

*Under tiden jag har varit borta från skrivandet, så har vi varit med om massa roliga saker! =)
Men även en del tråkiga saker -Jonas morfar gick ur tiden vid månadsskiftet. Det hela skedde så snabbt, och vi kanske inte riktigt var beredda på att det skulle hända. Men jag är helt säker på att han har det bra nu, däruppe. Jag kan tänka mig att han bl.a. har träffat min mommo där, mommo säger säkert knasiga och roliga saker (hon sa ofta fantastiskt lustiga uttryck), och han skrattar säkert gott till dessa. Han var en glad prick med mycket humor. =) Ett väldigt kärt minne vi har av honom är från i julas, då han och frun (fina MajBritt) var här tillsammans med oss och att han även i övrigt hann umgås och träffa Tuva-Lisa en hel del. Det känns bra i hjärtat.

*Tuva-Lisa började sova i eget rum den 2:a April. Sååå duktig och skönt för oss alla att få sova lite bättre och inte behöva vara rädd att väcka lilla hjärtat. (Å extra skönt för mig som gärna vill läsa på kvällen -nu kan jag äntligen ha lampan tänd! =)

*Man börjar bli till åren nu...så då blir det att gå på några 30-års-kalas -vi startade årets 30-års-resa hos min fina vän Malle i början av månaden. Ett riktigt mysigt och rosa kalas med gott fika! =)

*Vi har varit på namnkalas hos Tuva-Lisas söta kompis Wellington. I en underbar lokal med mysig atmosfär, i hembygden, tillsammans med många härliga människor! =)
Just det, och innan den dagen, så träffades jag och Wellingtons mamma (min fina vän Elin) på puben i byn, helt själva i några timmar -alldeles fantastiskt kul! =) Wellingtons farmor, anländ från Nya Zeeland, var också med oss -en riktigt glad och sprallig kvinna, som det var oerhört festligt att få träffa.

*Som från ingenstans, så kunde våran Tuva-Lisa plötsligt sitta själv! =) "Bara sådär" så hände det, gissa om man blev stolt? =) Nu sitter hon väldigt mycket om dagarna och gymnastiserar, pratar och leker.

*Begravning har vi då alltså också varit på. En väldigt fin sådan med en jättefin inledning med sången "När du går över floden". Vi lämnade varsin ros på hans kista, även Tuva-Lisa. Å så sa vi "vila i frid nu"...

*En ikea-resa har vi också hunnit med. Ja, ni vet en såndär romantisk sådan.... =/ Jag och Jonas åkte iväg helt själva i 2 dagar, medan T-L fick vara hos sin mormor och morfar. Allt gick bra, det mest romantiska på resan var väl att vi på kvällen småpratade om ikeas grejer ett tag, tog ett glas rött och sen var det kram och godnatt...men visst, det var även skönt för oss att i lugn&ro kunna gå runt och kika, känna och få inspiration. Å att få äta GOD frukost TILLSAMMANS i lugn&ro förstås. När vi kom tillbaka, så mötte vi 2 st trötta morföräldrar... Ja, vad tror dom liksom? Jag är numera alldeles säker på att de glömt bort hur det var att ha små-barn. Nå, de hade haft det väldigt mysigt i alla fall och det är jag också alldeles säker på! =) Fast nästa gång tror jag att jag & min sambo åker på en riktig recovery-resa istället... =)

*Vi har varit ute i solen massor, mestadels i form av promenader, men det är ju härligt det me. Eftersom vi nu är i renoverings.....ja, ni vet, så finns det ju en del att greja med hemma också, kan man säga. Men mysigt blir det! =)

*Min kära mamma har fyllt år, samma dag som Jonas bror Daniel. Min, världens bästa, storebror Johan fyllde år dagen efter det och min fina vän Erika fyllde år 2 dagar efter det. Så i lördags var jag på fest hos henne tillsammans med några andra härliga människor -vi hade väldigt kul och det var skönt att för en gångs skull lämna hemmet, utan barn! =)

Ja, det var väl det hela...en mycket intensiv månad vill jag lova =)

*Jo, herregud ja höll på att glömma....så har vi ju deklarerat också.

Kram på er! // Linda

2 kommentarer:

  1. Oj du har då haft fullt upp :) Men det är kul när det händer grejer! kom ihåg att lägga upp bilder när ni renoverat klart det projekt ni har igång nu :) kram från oss

    SvaraRadera
  2. Finaste Linda, tack för ett fint inlägg där jag både grät och skrattade. Du skriver så bra.
    Svärmor

    SvaraRadera