måndag 23 maj 2011

ingen ordning på mitt liv

Den skummaste helgen på länge, blev det för mig.
Från att INGET kändes bra till att ALLT kändes toppen-bra. Jag kände mig ensam, samtidigt som det kändes som att jag slets åt alla andras olika håll hela tiden. Att jag inte räckte till, till att vara rastlös. Sådär höll det på.
Å så gjorde det ju inte saken bättre att jag hade ont i munnen, hade yrsel, en liten dotter som också har ont i munnen och kräver att någon av oss är intill henne heeeeela tiden, en sambo som ibland är duktig på att lämna saker efter sig ööööverallt.....ja ni hör ju. Det va lite synd om mig.

Jag har det jättebra, det vet ni. Men ibland har man sämre dagar.
Det har regnat mycket. jag älskar när det regnar, det gör mig lugn. Men just denna lördag hade jag och en vän planerat att åka runt på några loppisar -men de var alla inställda p.g.a. dåligt väder. I och för sig fick vi en mysig stund att bara umgås då istället, men ändå.

Huset kändes som ett bombnedslag och även fast min fina sambo höll på hela lördagen med att montera ihop vår nya sänggavel (av en ca 40 sidor ikea-instruktion...), så kändes det som att vi aldrig kommer att få i ordning här hos oss. För även om vi nu har en bra säng, så ska vi ju ändå få de andra 392 sakerna i ordning så att hemmet kan fungera någorlunda praktiskt. Å ska vi bo såhär hela livet, så är det lika vi köper lägenhet nu på en gång : /

Söndagen blev lite av min räddning, mycket tack vare att mina fina svärföräldrar kom till oss. Kent hjälpte Jonas/oss med huuur mycke som helst, fast då var det ju de där andra 292 sakerna kvar då...
Lena fixade lunch till oss, hjälpte mig med att aktivera Tuva-Lisa, kom med goda råd (det gör hon alltid....helt fantastiskt vad en annans intresse, goda råd, lyhördhet och omtanke kan göra med en...) och var bara sådär mysig som hon är. Så glad är jag att jag fick just dom till/som min "bonus-familj"!
Båda var dom väldigt engagerade i Tuva-Lisa förstås och farfar fick t.o.m. många leénden och ge mat till den lilla denna gång =)

Jag fick liksom ingen ordning på nånting........så jag har nynnat på denna låten ett antal gånger...stämmer så bra in på livet just nu.
Idag är det måndag och den har funkat på ok. Så allt kanske blir bra till slut ändå.
Jo, just det, jag har ju några bildbevis också, för alla er som inte varit hem till oss, på att vi verkligen bor "mitt i renoveringen". =) Men ni ser, nu tjorvar det med att överföra bilder hit till bloggen också, så jag får sätta in bevisen en annan dag. GRRRR.

Sov gott. /Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar