fredag 20 maj 2011

Mardrömmar

Jag svettades och hade ont i magen hela förmiddagen, eftersom jag visste vad som väntade klockan 14... Väl där, så var de försenade, så jag fick sitta och hinna bli ännu mer nervös i 45 minuter till. Kvart över fyra var jag hemma igen. Jag fick första steget av ett rotfyllnings-projekt som kommer att kräva några besök till. Jag hade sån enorm ångest när jag kom tillbaka hem att jag grät. På riktigt. Ångest över att jag inte varit till tandläkarn på så pass länge...men jag har helt enkelt inte tänkt på det, antagligen för att jag flyttat runt en del och varit folkbokförd på 4 olika orter under de senaste 10 åren. Jag fanns med andra ord inte med i kön här, men nu finns jag det. Fast det är ca 2 års väntetid, sa dom. Men mitt "r.f-projekt" kommer de ju att ta hand om redan nu, så det är ju bra. Eller bra. Fy fasen för såna saker.

Jag har försökt att klura ut vad man hade kunnat ha för affisch där uppe i taket, istället för den som har hängt där i 100 år känns det som. Ja menar, hur kul tror dom att det är att stirra på en plansch av ett akvarium med färgglada fiskar på? Eller så är det just det som är meningen, att det ska vara lite som ett straff -ju längre man behöver sitta i den där stolen (som iofs var väldigt skön) desto jobbigare blir det att bara se de där eländiga fiskarna. Men jag ska minsann komma på annat att föreslå! =)

Nåväl, nu börjar min enorma bedövning att avta i alla fall. Kommer antagligen att ha mardrömmar i natt....om hemska "mun-verktyg" och färgglada fiskar antagligen. =)
Första ska jag börja med att försöka flytta över min tös, som råkade somna i vår säng redan 18.30, till hennes egen säng utan att hon vaknar. Å så ska jag väcka min sambo och säga att det kanske är bättre att gå å sova i sängen.... Han somnade här på soffan, intill mig, för ca en halv timme sen.

Kom ihåg att borsta tänderna VARJE kväll ni också, kram så länge! =)
// Linda

1 kommentar:

  1. Fyyy fasiken så duktigt gjort av dig. Du tog ett stort steg som tog dig till tandläkaren och ska ha en guldstjärna i kanten.
    Kramisar

    SvaraRadera