söndag 29 maj 2011

En del kan säkert tycka att allt inte KAN vara sådär perfekt hela tiden, som jag tydligen verkar vilja ha det. För mig är det inte det jag menar riktigt. Ni som känner mig väl, vet att jag tidigare hade väldigt svårt att varken släppa in någon i mitt hem om det inte var "tip top" (alltså såsom "tip top" innebär för mig) och jag kunde ofta tacka nej till att träffa vänner för att istället hinna få just "tip top" i mitt hus.
Jag har numera tvingats att lära mig och acceptera att detta inte går när man har en bebis. Jag kan bjuda hem vänner, familj och bekanta ändå. Det är jätteskönt. : ) Jag är mer social nu än på år och dagar. Jag älskar vår dotter, även fast inte huset är perfekt och känner oftast att det är ljuvligt att vara med vår lilla tjej "mitt uppe i det."
Men ibland har man sämre dagar, av olika orsaker. När jag skrev det sista inlägget, hade jag förmodligen en sån dag. Sedan är det klart att eftersom inredning är en passion jag har, så kommer mitt hus förmodligen alltid vara i "ständig förändring". Det kommer aldrig att bli perfekt -å vad är egentligen perfekt? : )

Jag kommer, ett tag till framöver, fortsätta som nu: vara mammaledig, försöka njuta av dagen som den kommer, experimentera med kreativ inredning.......och fortsätta jakten på det som är det "perfekta" för mig och min familj : )

Tip Top Chops!

Kram //Linda

1 kommentar:

  1. Chops på dig:-d Hoppas att du har haft det riktigt skönt denna helg. Det finns så mycket värme och kärlek i erat hus och framtidsutsikter så jag blir varm i själen när jag hälsar på. Det "småbarnsröriga" just nu ser man inte och vad gör det om hundra år. Det är här och nu vi lever.
    Det känns så roligt att kunna hjälpa till med renoveringen nu i sommar, målning, bygge och förstås ge ett handtag när ni behöver hjälp med lilltrollet.
    Kramisar<33

    SvaraRadera