fredag 11 mars 2011

Kalas

Stressigt här hos oss.
Tar en paus nu från bloggandet, antar att jag är tillbaka efter helgen...
Känns som att jag ligger en dag efter med allt.
Men har haft STOR GULDHJÄLP av svärmor min, som jag inte vet vad jag hade gjort utan... =)
Vi har varit hela eftermiddagen å fixas det vi har kunnat såhär inför Dagen D.
Tuva-Lisa har inte varit helt nöjd till å från, så det blir ju att det är en som grejar på, medan den andra aktiverar henne.

Imorgon är det alltså dags för lillgummans namnkalas. Vi har valt att ha ett sådant istället för dop, då det känns mer riktigt för oss att låta henne välja religion själv -den dagen hon själv vill/kan. Jag kan även tycka att detta blir mer personligt och att vi verkligen FIRAR HENNE.
Trevligt blir det i vilket fall, kul att träffa alla nära & kära, våra vänner och familjer igen! =)

På återseénde & trelig helg!

5 kommentarer:

  1. Det har varit helt otroligt roliga dagar och lilla prinsessans visade glädje när hon ser mig är värt allt smör i Småland. Hoppas nu verkligen att kalaset blir precis så fint som du tänkt dig gulle dig. Det är det viktigaste just nu.
    Kramar i massor från mig<33333

    SvaraRadera
  2. Kalaset blev verkligen en lyckad dag med många rörda tårar på min kind. Filmen och bildspelet rörde mig rejält och musiken till var fantastisk.
    Gulliga lilla tjejen...så duktig alla dessa timmar.
    Kram och tack för en minnesvärd lördag//Fammo Lena

    SvaraRadera
  3. Mamma/svärmor/mommo Anne13 mars 2011 kl. 14:35

    Jag är alldeles lyrisk efter gårdagen, ni hade tillsammans fixat och donat ett oförglömligt namnkalas till Tuva-Lisa,TOPPEN!Klockan är nu bara halv tre och jag har struckit en massa skjortor, gått en lång härlig promenad på två timmar i solen. Varit ut på You Tube två gånger och lyssnat på Joan Baez låt från igår,texten är helt underbar "den gyllene regeln" håller i alla väder!!! Linda ditt val av låt var också helt på sin plats, vackra ord till din dotter som jag vet att du skulle ge allt för! Åter igen , vilka föräldrar hon fått, det kunde inte bli bättre.
    Jag känner en absolut lycka i kroppen,härligt...
    Pussa Tuva-Lisa från mommo.

    SvaraRadera
  4. Tack för dom underbara fotona på lillgummans mumsande med gröten. Fniss, ju mera spill desto godare.
    Kramisar

    SvaraRadera
  5. Oj oj, så mallig jag var i dag. Två härliga tjejer som besökte mitt jobb och jag var stolt som bara den över er två<3333
    Tack Linda för att du är som du är...generös, spontan och världens bästa.
    Kram från din svärmor<3333

    SvaraRadera