onsdag 9 mars 2011

*** 6 månader -redan... ***

*** En tjej som fyller 6 månader idag!
Grattis till dig, vårt älskade hjärta! /Mamma & Pappa ***

Idag fyller vår lilla tjej 6 månader! =) Å som vi har firat! .... Eller, vi har i alla fall haft en väldigt trevlig dag. Hennes lilla morbror har varit hos oss -han har bl.a. blivit klippt och så har han hjälpt oss att hänga upp en lampa och hjälpt med lite av varje annat. Han är så snäll och bra, min kära lillebror! =)

Vi har också kollat av läget med T-L:s mormor, som idag har fått vara till läkaren i Sunderbyn. Det verkar ha varit ett bra besök -även fast det är kurer och ljusbehandling som väntar att gå igenom nu, men det kommer garanterat att bli bra till slut- jag känner det på mig. =)
På vägen plockar de upp min storebror som följer med dom upp till norr igen, efter att ha varit "hem till sitt" i Umeå i några dagar. Han vill ju närvara på namnkalaset som är på lördag och det är ju tur för han det, eftersom han är 1 av 3 faddrar till Tuva-Lisa, som alla kommer att presenteras där. =)

Jo, just det, jag var ju på kompis-och-bio-kväll igår =)
Just innan jag skulle iväg så fick vi besök av 2 goda vänner och deras fina dotter. Så trevligt så! =) Men jag var ju tvungen att ge mig av efter en stund och kände direkt att vi måste träffas snart igen.
Jag och min vän hann surra på en stund (men ändå alldeles för lite) innan filmen, vi har så mycket att gå igenom som man har "missat" och samtidigt försöker man vara i nuet och bara mysa med sin fina väninna....de e inte lätt. =)
Tiden gick fort och filmen "Svinalängorna" satte igång. Det var en djup och tung film att se. Den var bra med en oerhört betydelsefull mening i sig. Kanske inte den "bästaste filmen med den bästaste handlingen" på så sätt, men en viktig berättelse. Den berörde mig och jag bröt ihop helt under sista delen av filmen...faktiskt första gången jag gråtit sådär på bio, har annars alltid tidigare haft svårt att gråta "bland folk".

Den var sorglig, men samtidigt stark. Jag tycker alla ska se den. I huvudsak så handlade filmen om ett ämne som för många människor innebär bekymmer - nämligen alkohol.
Filmen är baserad på boken med samma titel. Pernilla August har regisserat denna och det var Noomi & Ola Rapace i huvudrollerna. Ni vet den där vältränade snygga tjejen som var med i "Män som hatar kvinnor" .... och den där snygga manliga polisen i "Wallander"-serien.... Här ser ni dom:

imgres.jpg


Avslutar med denna vackra bild! =)


Hörs mer en annan dag, mina vänner!

4 kommentarer:

  1. 6 månader....vart tar tiden vägen? Grattis våran allra vackraste lilla ädelsten, du är finast i världen<33333
    Fammo och faffa

    SvaraRadera
  2. Tänk va tiden går T-L redan ett halvt år!
    Va säger hon själv...är det nam,nam,mam, mam eller bab,bab? Spännande är det iallafall vad hon är gör och säger.
    Är ingen biobesökare men nu är det flera som rekomenderat den, och den visas snart i byn så jag får väl passa på då.
    Visst är det tur man har syskon som kan och finns till hands när man så "behöver"
    Krama lillgumman från mig, ja pussa henne också.Nu har det gått femton dagar sedan jag såg henne sist och jag längtar sååå
    Mommo Anne

    SvaraRadera
  3. hipp hipp hurra hurra :D det går verkligen så fort och tror natalie längtar extra mycket efter att hon ska kunna sitta upp och leka eller kanske springa med i svängarna :) Tycker det låter som en bra idé att ses snart igen :) kram och ge t-l en puss på sin dag från oss!

    SvaraRadera
  4. Denna dag har varit så mysig med Tuva-Lisa. Det var så gulligt då hon vaknade i vagnen och var snäll som en ängel, kikandes på kossan som dinglade och hennes glittrande ögon som strålade varje gång som jag kikade in<3333 Fammohjärtat är fyllt av kärlek.
    Kramisar och vi syns i morgon

    SvaraRadera