måndag 14 februari 2011

Vikken helg asså!

Sådär, då har våran lilla tjej varit sjuk för första gången också...
Hon va verkligen hängig hela fredagen, jag anade att något var på gång, men det gick ändå ganska bra. Jag var nämligen ensam med henne heeeela den låååånga dagen, för mitt älskade hjärta jobbade till sent.
På lördag var vår plan att vi båda vuxna skulle ut och skotta...det har ju då kommit en del snö, ja....men med lång näsa stod jag där fortfarande klockan 3 på eftermiddagen, färdigt påklädd med underställ och långkalsonger, utan att ha kommit ut på hela dagen, eftersom en viss liten dam inte ville vara ensam, inte ville ligga ner, utan baaara vara i famnen...

Vi ringde t.o.m. efter lite "barnpassningshjälp", men nä, det va inte heller bra. Så det var bara att gilla läget -att vara "fast-kramad" så länge hon skulle känna för det... Det blev inte mycket annat gjort för mig, med andra ord, men visst var det ju myyyysigt också, att bara vara med vår underbara dotter! =)

Men till slut, fick jag ropa in Jonas (som höll på att skotta taket) och så sa jag att "-nu måste jag åka ut en sväng!" och vips, så satt jag i bilen och lyssnade på good-feeling-music =) Jo, jag åkte förbi konsum också...köpte bl.a. lite gott godis, som var nääästan slut när jag kom hem... Varken Jonas eller T-L hade kläder på sig när jag kom tillbaka, när jag undrade vad de hade gjort, så meddelade han mig att hon "kaskad-kräkts" ca 4 gånger....å allt hade hamnat på Jonas och henne själv. Å kaskader kan man ju göra utan att vara sjuk, men hon såg väldigt trött ut, där med bara blöja på i famnen...stackarn.
Nästa gång hon åt, så hann jag inte mer än att sätta henne upp för att invänta en rap, så kom det ca 4 stora igen! =( Nååååå, denna lilla söta dam är nog sjuk... Antagligen vinterkräksjukan förstås. Herregud så matt hon plötsligt blev! Å det e klart inge krafter... Så höll det på hela lördagen, lördag-natt och nästan hela söndagen...fast hon fick behålla det hon åt igår-kväll, det var ju jätteskönt! =) (Eller det kom inte ut kräk-vägen i alla fall.....) =/ Däremot så hade hon nu fått feber....å ordentlig sådan -den visade 39.4 och var verkligen som en trasa, lilla stackaren!

Men hon har ändå faktiskt sovit bra om nätterna (och givetvis MASSOR under hela helgen) och idag var hon mycket bättre, ville t.o.m. leka med laban på soffan i morse!! =) Dock så har en hel del kommit ut andra vägen, så hon har nog inte fårr behålla allt, men säkert lite mer än i lördags ändå.
Eftersom det var helg och vi inte hade någon vätskeersättning hemma, så hade vi kontakt med akuten under helgen -de kunde verkligen sin sak och bad oss hämta lite hos dom. Det kändes som skönt att prata med dom, då visste dom om detta liksom.

Men hoja, va man kan va orolig, kärleksfull & beskyddande när ens barn blir sjuk! Det är så "ömkligt" (finns det ett ord som heter så?) att se henne sådär...knappt orka le eller prata....bara små små vokaler som kom ut nån gång då&då.
En så 5-månaders liten tjej ska väl inte behöva vara sjuk...

Så nu ska hon nog vara på bättringsvägen, det känns jättebra och skönt för henne att få bli sig själv igen! =) Tänk så mycket bus & lek hon har missat under de här dagarna??!! Nu är det nog bara för mamman att ställa in sig på att hon har tänkt att ta igen allt det hon missat...så därför borde jag gå och sova nu kom jag på....

Det kan bara vara så skönt att sitta uppe själv en stund i tystnaden & lugnet när de andra sover.
Men imorgon har jag en del att göra, så jag säger "-God natt & Sov gott!" till er alla nu!

//Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..................................

P.s. Hoppas ni haft en mysig alla hjärtans dag förresten, vi själva har inte ens hunnit fundera på det desto mer... Men som sagt, kanske är det ännu roligare att få present när man minst anar det... Eller jag VET att Jonas tycker det =) ... jag undrar bara vad jag ska köpa?.... eller ska jag göra något till honom?... Jaja, nu först= Sova!

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att läsa att hon är bättre.

    SvaraRadera
  2. Va skönt att hon mår bättre nu aldrig kul när ens barn är sjuk :( Vi hade inte heller så mycket till presenter(vill säga inge alls:)) igår men vi hade en mysig kväll och det värmde nog mer om hjärtat :)Men ljuger om jag säger att det inte är kul att få presenter :)

    SvaraRadera
  3. Visst är det jobbigt att se ens barn vara så loj och lealös...men nu vet ni,det blir bättre dag för dag!!! Härligt.Jag är säker på att hon kommer att ta igen allt bus hon missat under denna tid.Tur jag inte såg henne under dessa dagar, då hade jag gråtit säkert krokodiltårar.
    Mommos lilla pärla!
    Stor puss till Tuva-Lisa
    Kram

    SvaraRadera