tisdag 8 februari 2011

Munnen STÄNGD!

I övrigt en bra dag än så länge.
Vi har båda två gått i pyjamas halva dagen och bara grejat på här hemma.
Tuva-Lisa verkar må bättre nu. Det ändrades igår kväll. Nu är hon "sig själv" igen, mysigt! =)
Undrar vad det var/är som spökar ibland. Kanske tänderna ändå...

Hon har sovit ute i vagnen en stund, medan jag har plockat&städat lite här inne.
Det var ett himla kvitter ute och jag tror att det var det som väckte henne...hm. Kvitter är trevligt, men inte när de väcker bebisar.

Jag provade ge potatis till henne idag igen, men nu va munnen helt S T Ä N G D! Nä, hon ville inte ha. Jaha...men vi provar igen en annan dag.
Vi hade sista baby-simet igår, Jonas var med och det var jättemysigt! =) Hon var dock trött redan innan vi hoppat i badet och blev vääääldigt hängig efter bara en liten stund i bassängen...hon somnade direkt hon fick kläder på sig i bilstolen.

Moffa har varit på besök både igår och idag. Busat och haft kul! =) T-L är aningens avvaktande för honom ännu, men ändå liiite mer avslappnad än innan, så det e bra!
I söndags var hennes fammo&faffa här, även mer trygg hos dom numera. Fast då var hon ju fortfarande inne i sitt "Grrrrhm:ande!", så det var även en del sura miner från våran lilla tjej, men det blir nog bättre så småningom.

Nu kom min lillebror och hälsade på, så nu ska jag umgås med honom en sväng!
Trevlig dag allesammans! =)

4 kommentarer:

  1. Läs i den där boken jag tipsade om- nästan säkert har hon just haft något av de där utvecklingssprången som de skriver om =)

    SvaraRadera
  2. Den här texten var mycket lättare att komma igenom.Jasså vägrar potatis,nå snart har hon insett hur gått det kan vara och speciellt med en god köttbit till!
    Ha nu en fortsatt mysig kväll med de dina, stor kram till gumman, från mommo.

    SvaraRadera
  3. Fniss, jaså hon vägrar öppna munnen. Den "damen" är bestämd:-D. Jag ska försöka hinna in i veckan en sväng för att pussa lite med gullegumman och surra lite med dig.
    Kramisar<33

    SvaraRadera
  4. Hörde att lilla ögonstenen har vinterkräksjukan. Stackars tösen, hoppas att det går över snabbt som blixten.
    Kramisar<33333

    SvaraRadera