tisdag 1 februari 2011

Dyk-certifikat nästa!


Igår var det baby-sim för näst sista gången. Vi hade det mysigt&härligt i vattnet...eller ok...speciellt Tuva-Lisa som njuter för fulla muggar varje gång. Jag njuter också såklart, man blir ju alltid som en spagetti efteråt. Fast jag är inte lika förtjust i vattnet som min dotter verkar vara... Men det verkar då gå bra ändå...jag trodde först att hon skulle känna av min nervositet, men det verkar hon inte göra, utan hon är alldeles lugn&glad i vattnet varenda gång! =)

Igår var det dags för dykningen. Å hon gjorde det tillslut! =) Hon är sååå duktig! Det som var kruxet innan själva dyket var att jag skulle fånga hennes blick och ha ögonkontakt... -"men herregud, mamma! Det är ju så mycke annat roligt att titta på här, inte har jag tid med DIG nu!" Ungefär så var det... Så jag fick gott vänta tills hon tillslut såg på mig. Jag var nervös. Men hux flux så hade hon gjort det (med min hjälp)! Å när hon kom upp var det som att inget hänt...bara helt cool tjej. =) Mera som att hon tycker det är mysigt med vatten i ögonen å så...jo just ja, hojja, det värsta jag vet... Men jag är glad att hon gillar det! Så, för hennes skull ska vi nog anmäla oss till en fortsättningskurs också. =)

Planen var att hälsa på hos T-L´s farmors jobb idag, men det blev istället att promenera till Tuva-Lisas farmors mor&far, där T-L´s farmor också var. Så mysigt att de fick träffas igen allihopa! De tyckte att hon hade växt som bara den sedan sist & blivit en ännu gladare, piggare & mer nyfiken tjej. =) Medan vi var där så dög då inte min famn överhuvudtaget, speciellt inte när hon blev trött, konstigt nog...nä, mammas famn är man tydligen less på. Däremot var gammelfarmors & farmors famn favoriterna...där låg/satt hon gott och myste på för fullt. =) Mysigt att se!



När vi kom hem, fick jag en pang-huvudvärk och kände hur mina tecken på migrän började komma...jag fick ont i nacken, halsen och i käkarna. Som tur var så var Tuva-Lisa också trött, så det fanns inget annat val än att vi båda skulle lägga oss en stund. Jag tror att vi båda somnade på stuberten och vaknade 1 hel timma senare...å det var så skönt, för alla tecken på migrän var borta. Skönt. Extra skönt var det faktiskt även för att Jonas jobbar över idag. Då vill man inte ha migrän. Då vill man ju va pigg&glad så att man orkar hålla igång lilla tjejen heeela kvällen lång! =)

Övrig info:

*Vi har inte hunnit ge potatis till henne ännu, men den är kokad & klar, så det kan bli näääär som helst... Jag vet att det är många som väntar med spänning på rapporten efteråt nämligen. =)

*Vi kollar på lokal till Tuva-Lisas namnkalas, så snart, mycket snart, har vi ett datum! =)

*Jag klurar fortfarande på kommande dag jag ska skriva om från listan. Nu är det ju "Dag 05 -Vad är kärlek?" som väntar...oerhört stor fråga...som jag funderar på. Å hur ska JAG lyckas att få ner ett bra-sammanfattat & inte alltför långt svar inom detta ämne? =)

Ta hand om Er!

3 kommentarer:

  1. Tack snälla du för besöket hos min mamma och pappa med barnbarnsbarnet, det blev oerhört uppskattat och mamma har ringt två gånger i dag och bara pladdrat på om sötnosen, hi hi. Dom är så förtjust i dig också såklart<33
    Kent ska kolla upp angående F-klubben, hoppas att det fungerar så att alla anställda får hyra den.
    Kramisar<33

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag avundsjuk på er som fått träffa lillgumman idag och fått nosa på henne!
    Nääädå bara skoja,kul för er.
    Absolut, fortsätt simma med T-L när hon nu uppskattar det så mycket.Det märks när jag haft bad med elever i skolan vilka som simmat ofta,dom har respekt för vattnet men är inte rädd för det!
    Kram från mommo

    SvaraRadera
  3. Vad kul med bebisim, härligt. Det är klart att du ska fortsätta när hon tycker om det. Mysigt att göra saker tillsammans med sin bebis.

    SvaraRadera