lördag 22 januari 2011

Bilder kan förmedla

Vi är och besöker mommo&moffa i Vittangi just nu.
Tuva-Lisa längtade så efter sin mommos lugna & trygga famn och sa till mig att hon sååå gärna ville åka hit. Å varför inte, tänkte jag.

Även för mig, så är detta en trygg, lugn & harmonisk plats att vara på. Jag behöver få vara här. Komma bort lite från allt hemma. Där är vi ju så mycket ändå. Så nu laddar vi batterierna på nytt för fullt! Imorgon ska vi nog ta oss ut på en promenad och njuta av lugnet, solen (förhoppningsvis) och den härliga friska luften.

Tuva-Lisa laddar sina batterier genom att busa med moffa&mommo så mycket hon bara orkar och kan. Just för tillfället tar hon en paus.

Varje gång vi ska åka hit, så hinner jag även tänka att "vi ju såklart skall hälsa på min mormor också, som jag brukar göra..." innan jag kommer på att "det går ju inte..."
Eller visst kan vi ju vara vid hennes gravplats och tända ett ljus. Men inte hälsa på så som man alltid har gjort. Jag saknar henne så.
Fast jag & Tuva-Lisa har pratat med henne idag och vinkat tillbaka till henne på fotot där hon vinkar till oss och säger -"Hej, hej! Jag finns här och jag har det så bra så!"
För det tror jag verkligen att hon har. =)

Nu ska jag titta på slutet av handbollsmatchen med pappa. Låter som at tdet är spännande där borta!

Trevlig lördagskväll till er alla! Även till dig däruppe mormor! =)

1 kommentar:

  1. Så var det tomt igen, men vi är så glada att ni varit här flera dagar.Tuva-Lisa är som en nästan helt annan tjej från gång till gång, hon är så stark,mjuk,mysig, glad och gooooo...
    Förstår att Pappa Jonas saknar er när ni inte är hemma,det är en gåva att få följa ett barns utveckling.
    Mommo Britta Eufemia skulle gillat henne!

    Kram från en såå stolt mormor!

    SvaraRadera