lördag 15 januari 2011

för en gångs skull

För en gångs skull så tänker jag faktiskt hoppa över det-här-ständiga-plockandet som man annars gör några gånger varje dag. Det där "stöket" som uppstår så lätt när man har barn =)
Tvätten får vara en stund. Köket har Jonas fixat jättefint idag redan, men det är fortfarande de där sakerna som bara tycks ha hittat sin plats för ett tag, som ligger där & väntar på att få komma till sin egentliga plats, men det får vänta. Hallen/toan/sovrummet skulle man ju kunna plocka sig snurrig i, men jag väljer att inte göra det just nu.
Jag tror jag ska ta en helt plock-och städfri dag idag faktiskt. Jag tar det imorgon istället.
Inte ofta jag känner/säger/gör det, men nu vill jag faktiskt bara vara! =)

Tuva-Lisa sover. Jonas grejar på med lite olika hus-fixar-grejer & jag känner att jag gärna hade velat börja skriva på min lista -där dag 1 är att presentera sig själv. Får se om jag hinner innan hon vaknar =)

Jag har varit en sväng på stan idag -köpte viktiga saker, som...
*En näs-sug!
(Tuva-Lisa har ännu inte varit sjuk -peppar, peppar-, men däremot lite snuvig...)
*Nya ordentliga & bra träningsskor!
(Jag tog mig i kragen Erika! =) Men nog gick det fort alltid! Jag tycker inte om att prova skor...det tog ca 7 minuter, så hade jag bestämt mig för vilka och efter ytterligare 3 minuter så hade jag även hunnit plocka på mig 2 st t-shirtar & 1 par mjukisbyxor till Jonas + betalt hela kalaset!)
*Lite kvälls-gott! Ostbågar till Jonas och 4 st pix-askar + 1 liiiiten chokladkaka till mig. Vi tänkte prova på att kolla en sån där halv-läskig film i kväll. Ingen riktig skräckis, för då kan ingen av oss sova inatt, men en som är lite så där halv...får se hur det går =)

Ok...Duty´s calling...see you all later...




2 kommentarer:

  1. Jag har inte bäddat sängarna i dag!!!!! Det har nog aldrig hänt förut men jag har kanske också en "plockfri" dag, skönt är det i alla fall.
    Gosa på och njuta av dagen, kramelikramen<33

    SvaraRadera
  2. Då kontrar jag,riktigt nöjd med att jag lyckats putsa köksfönster och bytt till andra gardiner. Däremot är det med sorg i hjärtat som jag plockar bort julen, alltid samma känsla. Jag tycker att det är så mysigt med alla ljus framförallt.Prova skor,usch jaaa...fint att du hittade några som passade då!
    Var pixen goda?
    Mmmmmmmmmmmmmm

    SvaraRadera