fredag 14 januari 2011

Äntligen fredag!

Det var ju nyss fredag & nu är det det igen... =/

Först, några viktiga saker...
*Jag vill gratulera min lillebror som har klarat lastbils-körkortet i onsdags! =)
*Grattis även till min kära gamla vän, en av mina käraste, som äntligen förstått att det är här man ska bo! Så nu äntligen bor vi i samma stad igen efter 10 år... =) Ser så mycket fram emot att umgås med henne och hennes barn igen... -Jag är så glad, glad, glad!
*Jag vill tacka min storebror, som nyss var här tillsammans med pappa, för att vi plötsligt hade vår gård skottad! =) Så mycket snö som det kommit detta år... Oftast är det härligt att "måsta" skotta & vara ute, men ibland är det bara så himla guld värt att få någon som hjälper oss med detta, då det finns massa andra saker som behövs göras.
*Jag har en bekant som gett mig ett jättefint tennarmband som hon gjort själv...en lite bredare modell med inslag av lila...jag undrar hur hon visste att jag gillar den färgen? Mina misstankar går mot att det kan vara min svärmor som skvallrat... =) Tack så mycket & även så snällt att hon tänkte på mig i samband med deras IKEA-resa...därifrån behöver man ju alltid något! =)
*Slutligen, så vill jag tacka för att det än en gång är fredag & för att min kära sambo slutar jobbet tidigt idag! =) Helgen är sååå mycket mysigare när vi båda är hemma samtidigt tillsammans med vår dotter.

Innan fredagen är slut så tänkte jag bl.a. laga en pastasallad med skinka till middag, hinna till faffa en sväng, träna klockan 16 & givetvis krama min fina pojkvän när han kommer hem. Han har varit så duktig som jobbat trots att han känt sig lite hängig/krasslig denna vecka... =)

Tuva-Lisa slumrar igen...klart man blir trött efter att ha myst & busat lite med moffa! =)
Hon har börjat bli lite blyg nu, lilltjejen...nu duger det inte "lika bra" med vem som helst nämligen... Jag läste om det där och som jag förstod det, så kunde det börja i ca 5 månaders ålder, så det är mycke möjligt att det är det som håller på att hända nu.
När vi storhandlade i veckan och farmor kom hit för att vara med henne, så var T-L väldans ledsen till en början...sen kan det ju vara massa andra saker som också spelar in förstås, men man märker att hon "tyr sig mer" till sin mor & far - bra eller dåligt? =) =/ =(

Trevlig fredag på er alla!

// Linda

4 kommentarer:

  1. Nog var hon ledsen minsann men somnade ganska på direkten som ni försvann ut genom dörren. Som tur är så är denna period övergående och nyfikenheten tar överhand igen.Det är många faser som ska tas igenom innan lillan blir stor.
    Kramisar<3333

    SvaraRadera
  2. Det stämmer nog att bebisarna kommer in i en känsligare fas runt 5 -8 mån. Mina har gjort det, inte alla men barn är ju olika.Det är bara att ta det med ro och vänja henne sakta vid andra bekanta. Jag väntar på att Arvid ska komma in i den fasen, han är 5 mån snart. Trevlig helg ! / Maria ( husetfullt.babyblogg.se)

    SvaraRadera
  3. Det jag menar är att jag tror inte att ni behöver vara oroliga att lämna henne till någon hon känner som Farmor,farfar /mormor,morfar. Min efarenhet är att det brukar gå bra även när bebisarna är inne i den här fasen. Och nya bekanta får bebisen vänja sig vid i sin egen takt. Det brukar gå all tiders och Tuva-Lisa kommer vara glad och charma alla när hon vant sig. Kram ! / Maria (husetfullt.babyblogg.se )

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt med syskon, stora som små...alla kan bidra med sitt.Bara att veta att dom finns där ute någonstans känns bra, säger jag som har sex stycken!!!Tror att du och Mimmi kommer att ha många roliga stunder framöver,kul!
    Jo nog fick jag veta igår att han/moffa varit och träffat lillgumman,när jag frågade om hon undrade var mommo var,så såg han ut som ett frågetecken?Vad är det hon sjunger Nanne G. "jag blir så avundsjuk"så var det...Kram

    SvaraRadera