måndag 17 januari 2011

Dag 01 -Presentera mig själv




Jag...

*...föddes för 29 & ett halvt år sedan i Umeå.

*...flyttade till Vittangi när jag var 2 år.

*...har aldrig gått på dagis, men var hos en dagmamma då & då eller hos fammo&faffa efter skolan.

*...har flyttat runt mycket genom åren -hela 13 gånger faktiskt...mellan Vittangi-Kiruna-Stockholm-Kiruna-Falun-Kiruna-Umeå- och slutligen hamnade jag åter i Kiruna. Här bor jag nu tillsammans med min älskade Jonas & vår fina Tuva-Lisa, 4 månader, i ett hus från 60-talet.

*...är lugn, glad, kreativ och en bra lyssnare. Men jag skulle även vilja vara morgonpigg, modig, duktig på att laga mat och mer positiv.

*...älskar min familj, inredning, musik, böcker, vara ute i naturen, godis & att träna.

*...är beroende av, ni vet, den stora, tidigare gröna, lypsylen/hudsalvan från apoteket och av snus.

*...tycker om att ha mysigt, ordning, vänner & familjen runt omkring mig.

*...kan lätt stressa upp mig själv. Å jag blir lätt sur på min sambo när jag är stressad/har stressat upp mig. (Logiskt? Nä.)

*...tycker om mat & älskar när någon annan lagar den.

*...tror på ödet & att det finns en mening med allt som sker.
Det finns alltid saker som kan förbättras -i världen, samhället och hos oss själva- men det är vi själva som måste vilja, förstå och ändra vårt tankesätt för att förändring ska kunna ske. Tankens kraft är större än vad man tror.

*...tror att man med självdistans måste jobba på att utveckla sig själv hela livet ut.

*...ägnar för tillfället den största delen av min tid åt till att ta hand om vår dotter & huset om dagarna.

*...försöker att koppla bort "alla måsten" & ägna mer av in tid åt familjen, vänner, träning & att i övrigt rå om mig själv.

*...tycker inte om mygg (vår kärlek är inte ömsesidig där kan man säga...), gröt och ställen där det är allt för mycket folk.

*...är sällan sjuk, men har lätt för att få huvudvärk -i värsta fall migrän.

*...har jobbat med allt möjligt känns det som...i butik, på dagis & skola, inom vården, åt karamellkungen, som kommunikatör...men var tydligen ämnad att arbeta som driftservice(man)kvinna på LKAB. Jag trivs jättebra i företaget och saknar jobbet ibland.

Så, det var lite om mig själv....



2 kommentarer:

  1. Hi hi, det där att "bli sur på äkta hälften" då det känns stressigt känner jag igen. Kan det vara en kvinnlig åkomma;-D
    Tack för din presentation, kul att läsa.
    Kramelikramen<33

    SvaraRadera
  2. Mer positiv??? Jag kan då inte komma på någon mer positiv och optimistisk person än du, tänker då på bla IKEA, jag , du och storebror Johan.Jodå allt får plats...herregud, nästan så vi själva fick ta bussen till Luleå!!!Skrattar när jag tänker på den bilden (av bilen )alltså.
    En grej till,modig är man när man skaffat sig barn, eller hur.Finns det någon större och mer krävande uppgift en människa kan skaffa sig...nä!
    Kram

    SvaraRadera