torsdag 30 december 2010

Träpaneler & Nyårsafton

"En träpanel, en träpanel, de är en träpaneél de. Å har man inget annat trä, så målar man en panel av trä. En träpanel, en träpanel, de är en träpaneél de!" =)
(melodi: "En busschaufför...")
En liten enkel melodi som jag har nynnat på under dagen.
Det var ju nämligen så att jag började med några måleri-projekt igår (yippie!) och det som blev över använde jag till att måla just -träpanel. Vi har en korridor till ett rum - de båda består av bara träpanel, allt i furu...
Kändes jättekul igår när jag visste att jag bara skulle måla med den färgen som var kvar (alltså inte allt för länge)...men idag kom jag på att det nog vore kul att måla hela det där rummet faktiskt, så att vi kan göra det till arbetsrum nu när barnrummet skall inredas/renoveras och nuvarande arbetsrum därmed måste flyttas.
Å vilken skillnad det blir!! Men inte lika roligt när alla väggar har träpanel... och när rummet är fullt med prylar som jag får flytta runt på i samma takt som jag målar, eftersom det är det här rummet som jag har som "mitt förråd" av både stora och små ting...
Men sakta men säkert och i små omgångar, p.g.a. bebis, så ska det nog bli fint & ljust i slutändan! =)

Ja, tänka sig! Imorgon är det nyårsafton! =)
Jag sa till Tuva-Lisa idag "vet du...att på lördag när vi vaknar så är det ett nytt år! Då har du redan funnits i två år!" För det är väl så man räknar?
Hon blev glad av det i alla fall och sträckte på ryggen lite extra. Jag tror hon kände sig som en stor tjej! =)

Jag har tänkt fundera på några nyårskarameller som jag tänkte skriva lite om här...känns som att det finns en del att nämna, det har ju varit det bästa (å samtidigt det mest "omtumlande") året av dom alla ju! =)
Sen har jag ju inte ännu hunnit skriva om vår Umeå-resa heller, men det kommer så småningom...
Imorgon blir det i alla fall en rätt så lugn afton för vår del -middag i goda vänners lag!
Mamma & pappa kommer till oss och myser med lill-tjejen under tiden. Å som Tuva-Lisa längtar! =)

Eftersom jag mest troligt inte kommer att skriva här igen förrän nästa år, så önskar vi er alla härmed Ett Gott Nytt År!

Kram från Tuva-Lisa, Linda & Jonas



2 kommentarer:

  1. Finaste finaste underbaraste barnet i hela världen ser jag här<33333 Fammo längtar så mycket att träffa henne igen.
    Gott Nytt År från oss till Er

    SvaraRadera
  2. Mommo/moffa i Vittangi2 januari 2011 kl. 11:26

    Ser på foto den ständigt stort leende lilla tösen.Det riktigt känns hur nöjd och glad hon är över livet!!!jodå det blev stor skillnad när trä panelen fick vit färg,ljust och fint.
    Vi i Vittangi önskar din familj ett GOTT NYTT ÅR, ta hand om varandra...
    Kram

    SvaraRadera