onsdag 29 december 2010

Jag klarade det!

Här sitter jag med en kopp kaffe & väntar på att min dotter ska vakna. Vaknar hon inte av sig själv inom en liten stund, så ska jag nog ta henne till våran säng. Då brukar hon starta sin "-måste jag vakna nu? -är det verkligen morgon redan?" -procedur... =)

Hon sover fortfarande sina måååånga timmar under natten, helt underbart. Sist vi var till bvc, så sa de att hon mår väldigt bra när hon sover som hon gör -jag blev glad av att höra det & det verkar ju som att hon är en nöjd liten tjej faktiskt. Visst kan hon även vara gnällig & ledsen ibland såklart, men oftast alltså väldigt nöjd & glad.

Det är bara det, att när hon sover sådär många timmar så är det lätt hänt att jag också ligger kvar i sängen och slumrar ett tag till. "Ett tag till" som oftast blir fram tills att hon vaknar...vilket jag säkert behöver ibland, men mycket av tiden då jag kan passa på att göra annat går ju till spillo. Å det är svårt att bryta en vana som denna må ni tro, många dagar blir det som jag har ställt klockan på halv 8, men tänkt dra mig liiiite bara...men idag klarade jag alltså det! Jonas skulle upp strax före 06 och frågade mig lite på skoj om jag skulle stiga upp med honom...jag kände mig "pigg" och sa "-jajamän!" & hoppade upp ur sängen.
Knappt så jag tror det själv =)
Men glad blir jag, för jag har så många projekt som jag vill pyssla med....

Vi har även vridit lite på dygnet, därav anledningen till att jag vill att hon gärna vaknar snart. Så jag hoppas nu att vi ska få lite bättre rytm & rutin på det hela, får se hur det går.

En annan grej som jag har funderat på är, att det säkert är många av er som har fundilerat på varför min blogg heter Lindas inredning...
Och det har ju att göra med att mitt största intresse är just (hem)inredning.
(bara det att jag just nu, som sagt, inte hinner med så mycket av den varan...)
Tanken var från början när jag startade upp bloggen att den bara skulle innehålla bokstavligen inredning. Jag hade nyss gått en homestaging-utbildning i Göteborg & startat ett företag vid sidan om mitt ordinarie arbete.

Sen blev det lite ändrade planer i livet, så som det lätt blir.
Å speciellt nu, när det kom en liten dam till världen som plötsligt blev det största intresset =)
Så nu skriver jag mest om vårt liv allmänt - fast i och för sig kan man ju även se det som min inredning....liksom allt det här som mitt liv inreds av just nu! =)

Kram & trevlig förmiddag!


2 kommentarer:

  1. Bravo Linda, du ska få se hur mycket mys du hinner få på morgonkvisten när du kliver upp och även lillstumpan kommer nog att ta efter om några dagar. Det tar sin lilla tid att bryta mönster men sen går det av bara farten.
    Tänk dig till våren....Du och tösen hinner vara ute på förmiddagarna och bli solbruna om kinderna innan Jonas är hemma, inte så dumt:-D
    Kramelikramen<33

    SvaraRadera
  2. Va duktig du varit i dag och visst är det härligt med en tidig morgon.Även om inte varje morgon blir likadan, deppa inte ihop då!!!
    Du hinner med ditt pyssel också så småningom.
    Vi går ju nu åt ljusare tider, allt kommer att kännas lättare och roligare. För min del är det som att födas på nytt, VÅREN...
    Kram

    SvaraRadera