torsdag 4 november 2010

Rekordnätter!!

Trudeli, trudela, så gla´man kan va´!
Jag och Tuva-Lisa åkte på en liten tripp till Vittangi i måndags. Mommo:n längtade efter sällskap och det bästa tänkbara var att Tuva-Lisa skulle komma och mysa/skratta/prata med henne. För allt de gör ju att man glömmer smärta & tjorvet med kryckor bättre. Och eftersom även T-L sagt till mig att hon verkligen saknar mommo och vill krama henne, så fick det bli så!

Vi har haft jättefina dagar och något som jag aldrig trodde skulle inträffa, har nu hänt!
Alltså, måndag-tisdag sov lill-gumman mellan 23.30-06.30 (7 tim!), tisdag-onsdag sov hon mellan 00.30-08.30 (8 tim!). Jaa, kan ni tänka er! =)
Man tror inte det är sant! Men det är det. (Jaja pappa, mycket säkert p.g.a att vi badat henne och gjort allt för att hålla henne vaken så lääänge det bara går på kvällen...och din envishet förstås.) =)

Vi kom hem igen igår och jag tänkte att det ska bli spännande att hur natten blir nu. Å tro det eller ej, men hon somnade 22.30 och har sovit till pappans klocka ringde kl 06.00!! (Alltså 7, 30 tim...) Helt otroligt!
Sååå skönt för henne, att hon slipper ha tjorv med magen sin! Och att hon istället får sova skönt och många timmar, så att hon orkar sprattla extra många timmar sen! =)

Å så kanske jag snart kan få bli människa igen?! =) Även jag är ju redan nu betydligt piggare, även fast jag är uppe 1-2 gånger/natt i alla fall...eftersom jag tänker "att hon kommer vakna snart, snart kommer hon att vakna, ska jag månne gå och göra mat färdigt?...m.m." (mamma-instinkter som som automatiskt är i rullning på natten.)

Men ändå.

Å jag vet att detta, mest troligt, bara är tillfälligt - men det känns ju så härligt!
Idag blir det "steg 2" i mitt hår-projekt, så jag ska till frisören igen. Då får hon mysa på med fammo, som kommer för att ta hand om henne, vilket hon också har längtat till! =)
Å roligt tycker även hennes mamma att det blir att få träffa svärmor igen, känns som att det var längsesen nu. =)

Det är inte ofta, men ibland sjunger, även jag, som Baloo...:
"Var nöjd med, aaallt som livet ger å allting som du kring dej ser -glöm bort bekymmer sorger å besvääär... Var glad för vet du vad -en björntjänst gör ju ingen glad... Var nöjd med livet som vi lever här..." =)

Kram kram!

5 kommentarer:

  1. den är verkligen super den där låten nu kommer den vara i ens tankar resten av dagen :D men måste säga visst är det skönt att få sova! Men våran dam har ännu inte börjat sova alla nätter kanske 4-5 nätter i månaden som vi får sova ut helt :)

    SvaraRadera
  2. Det brukar vara det enda som hjälper, att försöka hålla småttingarna vakna , för att få lugnare nätter.
    Jag ska bara äta lite så kommer jag som ett skott till er uppe i stan. Lääääängtar sååååå<33

    SvaraRadera
  3. Det var härligt, mysigt och sååå gosigt att få träffa lillgumman igen.Givetvis alltid lika fint att få se dig också Linda, min älskade dotter. På en och halv vecka så ändras de små så mycket, jag ska här lite senare skaffa mig och T-L webbkamera så vi kan "prata" med varandra alltid och då!Men va härligt att hon sovit även natten mot idag, trots att hon sov mycket innan ni for iväg igår.Hoppas du blir nöjd med håret, det lär jag väl få höra...
    Kram från mommo som luktat på blusen imorse,Tuva-Lisas lukt satt kvar,hääärligt!!!

    SvaraRadera
  4. Tack för en underbar dag med Sötnosen men.....hon kunde väl vara lite mer sällskaplig, fniss. Nu vet fammo hur fort matklockan ringer när en bebis blir hungrig, vi var lika blöta båda två ha ha. Plinga när ni behöver fammo igen//Kramis

    SvaraRadera
  5. Glöm inte hennes favoritsång som pappa sjunger.

    Jag heter Tuva, tuva tuva Lisa, jag gillar att, fisa fisa fisa.

    (fungerar till de flesta melodierna man kan komma på)

    SvaraRadera