lördag 6 november 2010

Alla helgons dag

*** Vill börja med att säga att jag idag tänder mitt ljus för dig, mormor. Jag vet att du finns där & kan känna hur du vakar över min mamma, över mig och över Tuva-Lisa. ***


********


Jag har nog redan blivit lite bortskämd. Det handlar om det här med min dotters otroliga timmar i sovning. Eftersom hon mellan torsdag-fredag sov bara 6 timmar i sträck... och jag tyckte det kändes "sådär halv-bra"... Men hallå!!! Det är ju jättebra ju! Man vänjer sig fort... =/ Å sen är det ju ingen större skillnad mellan 6 timmar och 7 timmar heller...men som vi tidigare konstaterat, så är hennes mamma lite knasig ibland. =)

Jag tror det måste ha varit för att jag själv var sååå himla trött på torsdag-kväll, att när jag väl fick sova så kändes det som att jag bara hunnit blunda -sen väcktes jag av att någon liten tjej ville ha mat...å då var ju klockan ändå halv 7... Jaja.
Nå, jag ska nu försöka vara gladare än gladast de nätter hon sover såhär bra, för jag vet ju att det när som helst kan vända igen...

Torsdagen var en lång dag och jag kom hem från frisören med ett hår som nu förvandlats till lockigt -lite blandat av små och mellanstora lockar, som gör att jag på ett enkelt sätt kan få håret att se lite mer mysigt ut utan att behöva lägga ner så mycke tid på att fixa. =)

Flickan min hade återigen verkligen skött sig, så pass bra att barnvakten (farmor) knappt fick se skymten av hennes ögon...igen. Hon hade sovit nästan hela tiden...igen. Å jag tror då inte att hon menar något illa med det, utan tvärtom att hon trivs så myyysigt i fammos sällskap att hon bara vill "slappa & chilla" liksom! =)

Men denna gång fick farmor:n även uppleva live hur det kan vara när vårt barn blir hungrigt...det kan gå från att sova som allra skönast till att vara 100% hungrig... och då vill man ha mat PÅ EN GÅNG! Inte alls stressande, nej nej... - speciellt eftersom vi ger ersättning också, vilket innebär att all mat måste "göras" innan vi kan tillfredsställa henne med välling. Så sådant humör kan hon ha - ibland. Vet inte vem hon brås på när det gäller humöret..... =)

Nu är det fortsättning på lördags-myset här hemma. Vi har nyss varit på promenad i snövädret jag och Tuva-Lisa, det var härligt att få trampa på ordentligt i de oplogade vägarna.
Natten mot idag har hon sovit mellan 00.30-07.30 (7 timmar) fortfarande helt otroligt. Så hoppas det fortsätter såhär, så att hennes mamma får vara glad, glad, glad! =)


*** Några av medlemmarna i min underbara familj:
Min lillebror, mamma med kryckor på spark & Tuva-Lisa (i vagnen) i Vittangi, den 2:a November ***

Kram!

2 kommentarer:

  1. Ha ha, jag skrattar gott ännu åt situationen när Tuva-Lisa blev vrålhungrig. Fammo fick sig en läxa och vet numera att vara lite före en viss dam;-D
    Kramelikramen<33

    SvaraRadera
  2. Så vackert du gjort för mommo, jag känner också hennes närhet.Minnesgudtjänsten i kväll var så fin,mommo ljus hade nr 31, det fick vi med oss!
    Tårarna blev många för min del, det gjorde ont, jag saknar henne såååå
    Lena jag kan tänka mig din stress för att lugna lillgumman med mat,NU!!!Själv har jag ännu inte varit utsatt för det momentet, ensam.
    Tack vare eran tur till byn denna vecka fick jag också komma ut och luftas lite, roligt hade vi...
    Kram till er alla från mommo Anne

    SvaraRadera