söndag 31 oktober 2010

En timma extra & mommo-mys!

Gissa vem som blev glad idag, när hon fick veta att klockan var en timma mindre än vad hon trodde, då hon steg upp? Jo, helt rätt! En tidsjagande mamma, vid namn Linda! =) WiiiHooo!
Fick ju ha sovmorgon idag, eftersom Jonas är ledig och ändå vill stiga upp i någorlunda tid under helgen också, när en ny arbetsvecka snart startar. Å så fick jag denna härliga nyhet när jag kom upp -gillas skarpt! (Tänk om det kunde vara så fler dagar om året, lite då & då, som små överraskningar....ska föra fram det som ett förslag...till någon... :/ )

Just då var Jonas och Tuva-Lisa på väg ut. Min fina sambo sa till mig, att det kan väl vara härligt att få stiga upp och äta frukost & vara lite själv, i lugn och ro... Ja, absolut! =) Så just nu njuter jag av min 3:e kopp kaffe och funderar hur jag (skulle önska att jag fick...det är ju inte bara jag som bestämmer...) ska lägga upp dagen.

Jag fick min dotter att somna tillslut igår kväll/natt i alla fall, det var bara det att vi båda tydligen hade somnat på soffan...vid 03-tiden så la jag henne i vagnen och mig själv i sängen. Hon sov fram till kl 07! Då var det blöjbyte, matning & rapning och sen gick vi till sängen båda två för att mysa med (fast egentligen för att VÄCKA!) pappan.

Om ni har läst mitt senaste inlägg med tillhörande kommentarer, så kan man läsa att min mamma hoppar på kryckor och går på morfin (p.g.a. smärta). Hon har opererat sin ena fot i onsdags nämligen....stackars älskade mamma. Men det kommer ju något gott utav detta, men ändå =(
Vi brukar ju annars försöka vara till byn, där mina föräldrar bor, 1 gång i veckan, men denna vecka blev det inte just p.g.a. detta. Å som vi längtar, speciellt Tuva-Lisa! =) Så det har istället blivit att vi pratat mycke i telefon. Bl.a. ringde vi igår (från skötbordet!) till "mommo" för att snacka lite. Man såg att Tuva-Lisa såg lite fundersam ut, då hon hörde mommos röst i örat, men såg mamman sin framför sig... =/ Hon sprattlade på och jollrade/pratade på för fullt där hon låg -leéndes, sprattlandes och glad. Och hennes kära mommo fick en härlig start på sin lördagskväll -det behövde hon!



*** Mommo- mys ***


God söndag på Er i stugorna!
Kram från oss

2 kommentarer:

  1. Vänta ska bara torka tåren först, sedan skriva!Ni är allt för underbara, du på ditt sätt och din sambo på sitt. Jag förstår att du njuter av kaffekoppen och sitter där och bara ler!?
    Oj va fina bilder du lagt in,det ska mycket till för att slå den känslan man ser där!!!
    Hoj va jag längtar efter er, nu gråter jag igen, kan inte hjälpa det.Trots att jag äntligen sovit en helt normal natt igen,värk nu på en skala 1-10 är endast,1.Underbart!!!
    I onsdags kväll var den uppe i 15!
    Kram från en sååå lycklig Mommo

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen en fin gest av Jonas att låta dig få en stunds ro och mjukstart på dagen, kärlek och omtanke<3

    SvaraRadera