söndag 28 november 2010

Första 1:a advent

Idag är det 1:a advent. Och mys-söndag.
Min lilla flicka ligger just nu i baby-gymet och pratar för fullt. Jag kände att jag bara måste skriva hur fantastisk hon är! =)
Alldeles nyss fick jag för första gången se henne att, "med avsikt", lyfta den vänstra handen för att röra vid kossan & få den att skallra till... =) Å nu händer det hela tiden.... igen... och igen... =)

Sedan en tid tillbaka har hon pratat -och nu mer än tidigare förstås- och hon verkar älska att få berätta & prata om saker!
Hennes nacke är stabil & hon kan komma upp i sittande om man hjälper henne i armarna och håller henne så.
Det första "riktiga" skrattet kom den 19:e november. Det var till pappan, vid skötbordet -gissa om han var stolt?! =)
Efter det har hon skrattat mååånga gånger, även till mig faktiskt!
Hon vänder sig på sida & kan ibland även tänka sig att kräla en pytte-liten stund på mage...
Det är helt underbart att få se & vara med om hennes utveckling - det är så häftigt! =)

Nu tar jag en liten paus. Måste byta en bajsblöja...

Så, nu är vi färdiga. Å kan ni tänka er! Ut från badrummet kom en glad, men trött tomtenissa! =) Jo, det är sant! Min tanke var att jag skulle få några bilder på henne när hon ligger & pratar i baby-gymet, men hon tänkte annat. Hon ville sova. Å det är klart att man blir trött efter all gymnastik i gymet, allt prat & bus, all mat och av att bajsa.

Så bilderna fick bli på en utslagen tomtenissa i stället, som innerst inne önskar Er alla en mysig 1:a advent!





4 kommentarer:

  1. Kära nån, det är den allra sötaste lilla tomtenissa jag sett. Helt underbar<333333

    //Fammo

    SvaraRadera
  2. Ja,återigen kan jag bara konstatera att Tuva-Lisa är det sötaste som finns och inte blir det sämre med tomtedräkt på. Jag får sån lust att nypa henne i kinden, pussa henne på näsan!!!
    Njut och gläds med alla framsteg.
    Kram från mommo

    SvaraRadera
  3. visst är det helt underbart att få följa de små i deras utveckling :) och vilka söta bilder du tagit på henne :)Vi måste komma och hälsa på snart igen så vi får träffa henne igen och er då också :D
    Kram från oss

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Publicerade din kommentar tidigare men jag glömde totalt bort att svara på den. (:
    Nu är förkylningen bort, åkte på en sväng av magsjuka efter den men nu är den också över. Allt bra med er annars?
    Jo, ni måste komma och hälsa på så du får se hur lägenheten ser ut och så vi får se hur stor tösen har blivit. :D
    Kram Fija

    SvaraRadera