fredag 26 november 2010

Babbel

Ännu en vecka är snart till ända och den sista vardagen är snart slut....
Å det har varit full rulle igen:

Jag har bl.a. passat på att vid varje litet tillfälle, göra lite jul här hemma. Jag har inte, och vill inte ha, så jättemycke julpynt -men någon tomte & någon stjärna har kommit upp ändå!

Jonas åkte till Stockholm på utbildning i 2 dagar, så vi har grejat på en hel del för oss själva här hemma.

Tillsammans med min mor & far så har vi varit på Coop & Clas Olsson - där vi såklart gjorde en massa fynd...förutom att min vita julgran inte fanns kvar då förstås. Så jag fick beställa en istället. Detta är det första året som jag kommer att ha en gran till jul i "mitt hem", men julen blir ju givetvis ett snäpp roligare och viktigare nu när det finns en liten flicka i familjen -så vad gör man inte? =)
För jo, Tuva-Lisa har sagt att hon vill ha en gran! =)

Vi har haft mys med och övernattning av Tuva-Lisas mormor, min kära mamma. Å trots att det sammanlagt var många timmar "mommo-besök", så gick tiden alldeles för fort, som vanligt. =§
Men trevligt var det i alla fall och jag fick mina köks-gardiner strykna också - då blir man ju sååå glad! =) (jo, dom har hängt där ostrukna....fy, fy)

Tuva-Lisas farmor har också varit på besök. Hon hade med sig jättefina kläder till lill-tjejen, som snart kommer att passa perfekt! =) Det blev mycket prat & babbel i babygymmet, som vanligt! =)

Vi har städat & gjort fint inför pappa-hemkomsten, handlat igen, åkt lite bil och busat också.

Å denna kväll så har vi baaara haft fredagsmys, verkligen. =)
Nu ska jag se vem som tvingas lämna Idol. Jag tycker om Linnea. Jay är bäst. Å Olle är väldigt fiiin. Så jag tror att Minnah åker ut.

Sov gott därute! =)


3 kommentarer:

  1. Vi har varit på en trerätters middag i kväll hos Kents syster, proppmätt är bara förnamnet.Hoppas att Tuva-Lisas vita gran kommer snart.
    Kramisar<33

    SvaraRadera
  2. Håller med om att veckorna bara rusar förbi,tänk att det inte ens blir långtråkigt fast man bara är hemma!En stor fördel med att vara hemma från jobb just nu är ju att jag kan träffa mitt underbara barnbarn i princip varje vecka och följa hennes utveckling,och där sker det saker och det fort!!!HÄRLIGT.
    Va kul att du fick tag på en gran till slut,T-L blir då ännu gladare.
    Ha en fin helg,passa ljusen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Linda! roligt att andra oxå vill ha en vit gran, det kanske var jag som köpte den sista hos Classe oooo va lycklig jag är inte mina barn tyvärr,de har lite svårt med förändringar men jag tror det blir jätte fint.GOD JUL!/Ulli.

    SvaraRadera