tisdag 7 december 2010

Vacuum-påse kanske?

Fullspäckat schema har vi redan lyckats skapa - familjen Olsson-Sydstrand på Magnetitvägen!

Under dagarna som gått sedan jag sist skrev här, så har vi hunnit med hur mycket som helst. Vi har varit i Vittangi hos mommo & moffa i några dagar, varit på baby-massage, premiär-hälsat-på hos fammo & faffa, julstökat & pysslat här hemma, snabb-visit hos "gammel-fammo & faffa" för första gången och varit på första lektionen i baby-sim! =)

Å nu är det dags för oss att packa resväskan (eller resväskORNA rättare sagt!), för det brukar ju inte bara bli 1 st när jag ska resa bort...det vet nog alla som känner mig... =) Å nu är det ju min dotters saker (såna där skrymmande...som barnvagn, babygym, voxipåse m.m.) som är det allra viktigaste att få med + att mina kläder ska få plats.

Vi ska nämligen åka till Umeå och hälsa på min storebror som bor där. Det blir den första lång-resan för oss och det är mycket att tänka på. Men roligt & spännande blir det att få åka och träffa honom igen! =)

Så när jag tänker på hur mycket vi vill ha med oss, så ler jag åt bilden jag ser... Vi är 4 personer i bilen..mommo, moffa, Tuva-Lisa & jag. Vår plan är att även springa igenom ikea "på vägen"...eller ja, springa och springa....hur nu det kommer att gå... jag tänker på att vi har en mommo som ganska nyss opererat foten, en moffa som KAN vara lite tankspridd ibland, en stor & något stressad mamma och en 3 månaders baby... =)
Å hur får vi plats i bilen med alla Ikea-fynd som säkerligen kommer att göras?
Men som jag brukar säga: "Allt fåååår plats, bara man vill..!"
(I värsta fall så kan man ju alltid skicka upp grejerna för en liten extra peng och Ikea levererar då grejerna in till huset om man vill. Vilket jag tror kommer att bli aktuellt i alla fall i mitt fall.)

Kom på nu, att Ikea i alla fall förut har sålt såna hära "vacuum-påsar" som man kan packa in kläder i på ett ultimat sätt...detta måste jag absolut kolla upp, nu direkt! =)

Jag kommer säkert att ha massa roligt att berätta och skriva om när jag är tillbaka, men om det blir så, att ni som läser här saknar oss något under tiden, så tänkte jag sätta in några bilder som ni kan kika på under tiden! =)

Ha nu en fortsatt trevlig vecka och en riktigt mysig 3:e advent på söndag!

Kram från oss

1 kommentar:

  1. Jaaa, jag ser framemot resan, det ska bli sååå roligt!!! Träffa morbror Johan,vi får fira
    T-L´s tre månaders dag med honom.
    Vet däremot inte om jag längtar så där förfärligt mycket efter IKEA besöket...
    Mamma/mommo Anne

    SvaraRadera