tisdag 16 november 2010

En del av småbarnslivet

God morgon! =)

Här sitter jag "vaken" & väntar på att min dotter ska vakna... (för en gångs skull...)
Igår var det så, att jag klockan 01.30 slog upp ögonen och tittade ner på Tuva-Lisa, som låg i min famn och sov som aldrig förr. Där, i soffan, hade vi somnat och jag blev nog också så trött att jag bara skulle luta huvudet liiite bakåt...
Vi hade nämligen en tjurig liten dam att göra med. Egentligen under hela andra delen av dagen, men speciellt på kvällskvisten...vi antar att det var mycket gaser, magens väntan på bajsning och en del övertrötthet som spökade. Å då är det ju inte så enkelt att bara somna, det vet man ju själv, eller hur? =)

3 nätter tillbaka har hon inte heller velat sova själv, utan jag har haft henne bredvid mig i sängen. Men hur mysigt det än är och hur gulligt det än är att få vakna bredvid henne på morgonen, så ger ju inte det den bästa sömnen för mig & kanske inte heller den bästa vanan för henne. Så vi var ganska bestämda med att igår försöka få henne att ligga och sova själv igen. Vi såg ju hur trött hon var och vårt tålamod testades, men hon var "en seg nöt att knäcka".

Hon somnade i antingen pappans eller min famn hur skönt som helst - i 5 minuter - sen började det om igen... Vid ca. 23 var hon sååå trött där vi satt i soffan och trots att jag hade släckt ner, hon låg skönt, blöjan var bytt och hon var nymatad - så tog det ett bra tag för henne att slappna av. Förutom att jag tänkte på hur fin hon är, så hann jag även sitta och tänka på inredning en del faktiskt. (Jag längtar tills att jag får energi, mer tid och mer pengar till att greja på & göra fint hemma...) Ända fram till att även jag sov då förstås. =)

Men det är väl så det är, det här småbarnslivet ibland.... =)
Å jag älskar det, oftast.
Hon har sovit gott från ca 02 och ända fram till nu, eller ja, hon sover ju fortfarande.
Eller, nu vaknade hon, hör jag = dags att äta!!!!

Vi får besök av farmor till lunch, det blir mysigt! =)
Å i eftermiddag ska vi till bvc, - på den första läkarkontrollen sedan vår hemkomst och den vanliga rutin-checken = Spännande!

Ha en mysig dag alla!
// Kram från Linda & Tuva-Lisa


2 kommentarer:

  1. Tack för att jag fick komma till er två "brallisar" under min lunch:-D Jag var sååååå mallig när jag kom tillbaka till jobbet med bebisdoft på tröjan och även små avslöjande fläckar av hennes välling, hi hi. Sötnosen där.

    Kramelikramen<3

    SvaraRadera
  2. Mamma/svärmor Anne17 november 2010 kl. 14:54

    Visst är det tur att man kan fantisera och drömma om vad som ska göras sedan!Allt har som sagt "sin" tid.Vad gäller erat hem och hus, så är det bara ett år sedan ni flyttade in och TÄNK sååå mycket ni har hunnit och fixat!!!
    Jag tycker att ni varit och är helt otroliga...
    Kram

    SvaraRadera