söndag 7 november 2010

Bara glada nyheter

Grattis till våra kompisar som idag har fått en flicka!
Å Grattis till andra kompisar som på lördag fick en pojke!
Välkommen till världen hälsar vi Er! =)

8 timmar igen (00.30-08.30! Vilken duktig tjej vi har fått som sover så bra! =) JO, JAG ÄR EN SKRYTANDE MAMMA! =)

I förmiddags blev det en promenad för mig och Tuva-Lisa, medan pappan skottade gården - härligt härligt med frisk luft!
Vid 14-tiden fick vi besök av goda vänner och en 1-årig kompis. Fina presenter fick vi igen...: En jättefin grå/vit babyfilt, en t-shirt med texten "Övningsgår" och ett kit med Laban- skål, sked & bitring/skallra! =) Tack återigen kära vänner för dessa fina saker!

Planen var att T-L skulle vara mer vaken när besökarna kom, men den planen ville hon inte följa...utan bestämde sig för att sova i stället. En kort stund, kanske 15 minuter, var ögonen öppna och hon passade på varva lite mellan att charma, le och vara skeptisk. =)
Efter det trevliga besöket så blev det middag för mamman & pappan...och en tupplur till för den yngsta familjemedlemmen.

Jag måste bara skriva också, att nu när det har gått några dagar som jag har haft mitt lockiga hår, så känns det riktigt bra! =) Jag var lite osäker i början om jag hade gjort rätt, men nu är jag helt säker! Sååå himla enkelt, som idag, så satte jag bara fast håret med en stor hårklämma och sen var håret snyggt mysigt...enligt mig själv i alla fall. =)

Kvällen fortsätter med söndags-fix-mys! =)

Ta hand om er där ute, kram!


Tuva-Lisa, bild från den 22 oktober - vem vet, kanske kan hon redan spela gitarr??? =)

4 kommentarer:

  1. Det är riktigt,man får och SKA tala om när man är stolt, glad,nöjd och lycklig!!! Däremot gillar jag inte när det slår över till "jag är störst, bäst och vackrast".
    Jasså flera nya bebisar i vänkretsen,kul!
    Filten T-L fick kom ju bra till pass, då kanske man ser henne på foto snart med den.
    Menar du att hon redan plinkar på gitarr,thats my grandchild!!!Hon har dessutom förstått, att sover hon länge och ni också får göra det, så har hon ju all chans i världen att få igenom sin vilja sedan.
    Kram och sov gott.

    SvaraRadera
  2. Grattis till era vänner som fått tillökning.
    Du är superfin i "nya" håret.
    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Hi hi, kanske faffa tränar lite gitarr i morgon med stumpan medans ni är ute och äter gott.
    Fammo<3

    SvaraRadera
  4. Men hon var ju så söt fast hon sov :) lite sugen blev man på att skaffa en till :D tur att man har så mycket annat för sig så det får vänta en liten stund till hihi En sak till håret var super snyggt! Kram

    SvaraRadera