tisdag 23 november 2010

Inte alltid, men ofta

Slurp! Kaffe är godaste, godaste, gott! Tror min kropp tar igen allt kaffe den missade under graviditeten....men det är det bästa på morgonen, speciellt när det är såhär.... =)
Tuva-Lisa sover nämligen fortfarande, så jag kan kika runt lite här "i data-världen" & slurpa mitt kaffe i lugn & ro. Ibland alltså. Inte alltid. Men ofta.

Hennes sov-rutin håller i sig. Vi har somnat klockan 23 och vaknat 05...somnat om vid 07...och hon sover alltså fortfarande... =) Så jag kan då inte vara annat än glad! =)
Känns i och för sig lite som att jag också sover fortfarande...jag är lite mosig idag & halsen är tjock och gör ont när jag sväljer. Ja, hm. Jag har känt i några dagar nu att något är på gång, få hoppas det inte blir värre.
Det är sällan jag brukar bli riktigt, riktigt sjuk, så jag tror inte jag blir det nu heller...eller, jag hoppas på INTE i alla fall, för jag antar att Tuva-Lisa också blir sjuk i så fall....

Å jo, jag har tänkt på det. Det har jag verkligen. Jag skriver ofta om mig själv och min sambo i 3:hand (mamman, pappan...) . Men jag tycker det är mysigt. Det tycker jag när jag läser andras bloggar också. Traditionen säger kanske att man bara ska hålla sig till att skriva om sig själv i 1:a hand (jag, Jonas...) -så likt dagbok som möjligt- och helst av allt inte blanda. Men jag tror jag än så länge ofta är för stolt för det, så jag kallar mig mamma:n istället. Inte alltid. Men ofta. Å tänker fortsätta göra det. =)

Ibland blir det att jag kallar oss för vi när jag skriver. Eller det gör jag nog ganska ofta. Inte alltid, men ofta.
Men vi är ju liksom VI! =)

2 kommentarer:

  1. Din blogg är så trevlig att kika in i och det har fort blivit en vana för mig. Skulle ha kikat in ett tag till er i dag men jag har så förbenat ont i högerbenet efter fallet i går så jag har tagit det lugnt i stället på friskvårdstimman, suck. Pussa raringen från fammo, saknar sååååååå

    SvaraRadera
  2. Spelar väl ingen roll i vilken ordning ni kommer, det är ju som du säger ni är ju vi!
    Klart som korv spad att vem som helst skulle skriva om sin gulliga nya familj.
    Jag håller med Lena att det är alltid lika spännande att gå in och kolla vad nytt som hänt på eran gata!!!För på våran gata är det så lugnt!?
    Ses i eftermiddag,det blir väl lite kaffe också...
    Kram

    SvaraRadera