fredag 29 oktober 2010

Veckan

De första dagarna denna vecka har jag inte hunnit göra någonting. Och jag vet, man ska njuta av den här tiden...m.m. Å det gör jag också! Men något vill man ju hinna göra i alla fall...jag har så stort behov att att få göra något kreativt! Men visst, det kan ju även vara bra att försöka träna på att bara vara i nuet och mysa med lill-tjejen...å vi gör ju det också...men ändå.

I och för sig, så har vi ju haft väldigt mycke besök denna veckan -jättekul och trevligt! Men man är inte van vid det. Först var ju min faster me familj här i måndags som sagt, sedan var en annan äldre bekant till oss på tisdagen. Och i onsdags träffade vi en kär vän till mig, som jag inte träffat på lääänge - sååå mysigt var det! =)

Allt besök och samtidigt en viss dam som absolut inte har velat ligga/sitta själv (denna vecka, bara korta stunder i babysittern...) -utan bestämt i famnen- har nog gjort att mamman ofta känner sig låst och lite frustrerad. Men hon vet samtidigt att det hör till... men man är inte vaaaan!! =)
Men en väldigt bra sak är att vi fått sova bra på nätterna! Då blir vi ju jätteglada!
Vissa gånger under dagtid och på kvällarna har damen varit lite orolig å så...men efter 3-4 försök att somna in ordentligt och sova själv i vagnen (som är det enda, förutom sängen) som för tillfället verkar vara trivsamt att sova i, så har vi till slut fått ta natt. =)
Men så är det väl att vara mamma! Underbart härligt, men samtidigt jobbigt
och sömnigt ibland.

Jag och Jonas har, som tur är, underbara föräldrar som vi vet ställer upp om vi bara frågar. Kommer att behövas hjälp framöver kan jag lova =) Måste bara sätta oss ner och planera lite - jag och stora hjärtat! =)

Igår var hennes fammo och faffa för första gången barnvakt! Jag hade nämligen tid hos frisören. De gav mat när jag for och efter det så hade hon somnat... och hon sov fortfarande när jag kom tillbaka =)!
I fammos famn hela tiden, de e klart -varmt, gosigt och mysigt! När de for, tog jag henne i min famn...men det började bli dags för middags-fix, så jag var tvungen att sätta ner henne...å som på beställning, så vaknade hon...

Så var eftermiddags- och kvälls-aktiviteterna igång och dagen led mot sitt slut. Gumman och pappan snarkandes i vagnen och sängen, medan jag låg och tänkte på dagen som varit...
Jag tänkte på den underbara stunden jag haft, när jag fick läsa en bra tidning i lugn & ro, få huvudet masserat & shamponerat och det bästa av allt -bli fin i håret! =) Jag insåg att det snart är helg, då Jonas är ledig och vi bara ska mysa på här hemma och så somnade jag bredvid min underbara familj med ett leénde på läpparna!

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Va vacker du är Linda och du ser så lycklig ut!
    Mommo skulle blivit glad och fått se er tillsammans, men vem vet hon kanske har sett dom (fotona alltså)!?Roligt att åtminstone få se er på många fina bilder när jag nu inte fått möjlighet att träffa er denna vecka.
    Jag hoppas att nästa vecka få vara med er...
    Ha nu en mysig helg med din fina familj, kanske hinner ni planera du och Jonas för något eget att göra snart!?
    Mys på...
    Mommo Anne

    SvaraRadera
  2. Hejja så underbara foton du satt in, jag kikar och njuter av er "söta töser".
    Att få somna med en känsla av lycka är få förunnat så njut av detta.
    Kramisar från oss i Lyckebo<3

    SvaraRadera