fredag 29 oktober 2010

7 veckor senare

Nu sover man så gott ute i åkpåsen...
Jag tog på henne en vit huvjacka och i samma stund kom jag på att det ju var den som hon hade på sig när vi åkte hem från BB. Jag var tvungen att kolla upp fotona och ja, lite skillnad. Vår lilla tjej har blivit stor! =)
Nu väger hon ju 4,5 kg och är 55 cm lång! Oj oj, så fort det går...


Såhär liten och pluttig var hon då... 4 dagar gammal, nyss utkommen ut i friska luften för första gången och sov skönt i bilen hela vägen hem! (Trots den otroligt stora jackan & otroooligt nervösa föräldrar...)

Jag började le här för mig själv när jag tänker på den resan...
Det var en jättefin höstdag...
Pappan, som körde bilen, försökte undvika varje litet gupp på vägen hela den första biten... Å det är klart, aldrig förut hade man ju kört med så ömtålig & värdefull last i bilen! =) Men efter ett tag (när vi hade kommit ut på stora vägen) så var jag tvungen att säga till honom att han nog måste öka farten liiite i alla fall, annars kommer vi ju aldrig hem... =)

En mycket märklig känsla var det. Plötsligt var vi tre i bilen. Hon är våran - eller?! Världens sötaste lilla flicka... Overkligt. Underbart. Spännande. Nervöst.

Vår älskade lilla tös!

1 kommentar:

  1. Måste skriva här också. Kan inte hålla mig för skratt när du talar om för Pappa Jonas att han nog måte köra lite fortare om ni någonsin ska hinna hem!
    Ja nog ser man att lillgumman vuxit och det känner ju också.
    Kram

    SvaraRadera