tisdag 12 oktober 2010

Lycka!

Det är nu livet har börjat på riktigt! =)
Nog för att jag har haft det bra och stundom känt lycka innan också -med världens bästa pojkvän, våra fina familjer, fast arbete, hus, bil och i övrigt ganska psykiskt stabil (även fast både jag och min sambo ibland konstaterar motsatsen...).

Den 9:e september kom hon (efter några omständigheter) i alla fall ut till slut! Vilken lättnad - både för min kropp & själ och för hennes skull - det visade sig att hon nog skulle ha behövt komma ut tidigare...men mer om det och dagen då hon kom till världen skriver jag senare.

Nu vet jag vad lycka är! Det är den mest fantastiska känsla jag någonsin upplevt - att nu få vara mamma, att äntligen få vara en egen familj och att vi tillsammans får uppleva nuet och framtiden som väntar.

En omställning helt klart. Mer och större än vad jag hade trott. Vår flicka, som numera heter Tuva-Lisa, vill vara nära någon av oss all tid och tycker inte om att sova ensam. Vilket är jättemysigt förstås! =) Men även att detta innebär att omställningen blev/är större än väntat.
Hennes mage vill inte vara helt lugn om nätterna och den håller oss ofta vakna den tiden av dygnet, så man är även lite snurrig och trött om dagarna (inget ovanligt iofs...men, på ett annat sätt.).

Så nya värderingar och upptäckter har helt klart gjorts under denna första tid...
Jag trodde aldrig jag skulle kunna känna sån uppskattning över de gånger jag hinner med en lugn och skön dusch t.ex....
Och jag uppskattar hela livet på ett helt annat sätt.... För hon är ju den underbaraste som finns!

***** Tuva-Lisa Olsson - det var jag som fanns i mammas mage.
Jag vägde 2.785 gr och var 49 cm lång när jag kom ut! *****

Jag vet att det är många som väntar och det här är mitt första, korta och lite hastigt skrivna inlägg. Men med tiden så blir det säkerligen mer och fler.

Jag hoppas ni är lyckliga därute! Det är i alla fall jag - även fast jag är så trött, så trött...
Kramar

2 kommentarer:

  1. Titt ut, jag blir tårögd så fort jag ser denna lilla dam:-D Visst är det fantastiskt att få ett litet barn, kärleken svämmar över och hela ens liv förändras totalt.
    Kramisar från fammo<33

    SvaraRadera
  2. Hej du underbara...som gör att varje gång jag nämner dig och ditt namn så får jag en glädjens tår i ögat. Du kom så rätt in i bl a mitt liv,du gör att min stora sorg efter min mamma/gammelmommo blir något lättare.Du är det vackraste som finns!!!
    Puss från mommo

    SvaraRadera