tisdag 7 september 2010

Kläder & skor

Det här med kläder & skor har varit klurigt sedan en ganska lång tid bakåt för mig - men det är inget mot vad det har blivit nu!

Vi besökte som sagt barnmorskan igår - allt såg bra och bebisen verkade sussa på så gott där inne - den verkar trivas alltför väl.... =)
Hon mätte min mage till 38 cm - från att tidigare varit stagnerad på 36 cm, så hade den nu alltså växt 2 cm till och den "lilla" skillnaden märks...
  • Jag är numera begränsad till ett par tröjor -om man vill att de ska sitta något sånär skönt...
  • Samma sak med byxor.
  • Skor är det väldigt svårt med nu...(detta beror ju såklart inte på att magen vuxit...). Vätskan i min kropp gör att alla skor jag har (förutom de gudomliga foppatofflorna!!) känns för små och skohornet behövs frö att jag ens skall få på mig dom. Så var det i söndags när vi var till loussa-backen...vilket krångel innan skorna var på - jag skrattade för mig själv, där jag stod i någon smidig ställning och försökte, och till slut lyckades jag med sko-påsättningen. För jag ville inte be om hjälp, nä. Inte förrän jag åtminstone har gjort ett ordentligt försök själv. Nog är det för väl att det har varit vår/sommar/höst under största delen av min graviditet! Annars hade "nya-skor-kontot" visat en hög summa.
  • Att ta på/ta av/byta kläder är förstås inte helt enkelt heller längre. Som nu - nu har jag målat lite småprylar här hemma och förstås kladdat ner mig själv under tiden. Nu när jag var färdig tänkte jag att jag kan ta en tupplur innan det är middagsdags...men för att kunna göra det, så skulle jag ha behövt byta kläder...och det tar emot (eller magen tar emot...). Så vilan min får vänta och här sitter jag nu med mina målarkläder...
Så, nu fick ur mig dessa saker också. Inte är det lätt inte. Väldigt synd om mig, voj voj. =)
Och middagen är det dags att börja med NU!

4 kommentarer:

  1. Det blev superfint i garderoben, jag vill också ha en sån hall.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att foppa finns!!!
    "Kan själv" det är väl en strof som alla sagt någongång, den går inte av för hackor.
    Nu önskar jag för allas eran del att det snaaaaart...
    Har städat lite efter jobbet idag, igår var vi på lingon plock jag och din far, det blev några liter.
    Ska nu ta det bara lugnt och ladda för morgondagen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Linda, nu har det gått två veckor sedan den underbara, mest fantastiskt fina, söta lilla flicka kom till världen. berätta lite när du orkar och har "tid"över, hur det går!?Många är nyfiken!!!
    Jag är mormor till det mest underbara...
    Mormor Anne

    SvaraRadera
  4. Tack för en fin stund som jag fick med Tuva-Lisa i går. Hon är den finaste i världen<33

    SvaraRadera