söndag 17 oktober 2010

I Love Helgen!

Ännu en helg snart till ända...
Aldrig har jag sett fram emot helgerna så mycket som jag gör nu - det är så härligt! Att VERKLIGEN få längta och känna att det blir speciellt när det är helg. Visst har jag ju känt att det har varit underbart med helg efter varje arbetsvecka tidigare, men det är ändå inget mot vad underbart det är nu!
Jag liksom förvandlas och känner mig sprudlande glad, full av inspiration, kreativ och positiv! För att vi är hemma hela familjen och jag & Jonas kan tillsammans/turas om att ta hand om vårt underverk. Så mycket lättare det blir när man är två och tar hand om ett litet barn!
Jag beundrar de föräldrar som är ensamma i detta...de gör ett otroligt jobb.

Visst har jag och lill-gumman det mysigt under veckodagarna också, men lika lätt är det inte att känna alla de känslor jag får under helgen. Möjligheten är inte lika stor, om man säger så. För hon tar ju sin tid. Å jag vill ju ge henne min tid också för den delen och jag ställer såklart snällt och villigt upp när hon ber om den. Jag älskar att vara mamma och vill ge henne allt det bästa av mig som jag kan.
Och förmodligen så är det väl, ännu en gång, denna omställning som gör att man reagerar såhär i början. För man är ju van att kunna göra vad man vill, när som helst och hur som helst. Nu får man tänka om.

För mig är den största utmaningen att vänja mig vid att vara ledig och hemma såhär länge. Och är man det, så brukar då jag alltid lyckas med att ha 1000 järn i elden samtidigt - för att jag tycker om det.
Så för mig är det en stor utmaning att BARA vara, landa och ta till vara och njuta av tiden med henne och tänka och känna att alla de där 1000 sakerna jag vill göra, kan jag faktiskt lika gärna göra sen. Känna lugnet liksom. Jo, jag är dålig på det och nu tvingas jag till att träna att göra, tänka och försöka känna så! =)

Men, det är ju faktiskt fortfarande söndag (yippie!) och jag har fortfarande minst 500 saker jag hade velat hinna göra under denna dag...
Så det gäller att välja ut det absolut viktigaste....prioritera...hmmm...
Jag tror jag ska börja med att hoppa ur morgonrocken och göra mig färdig för dagen, fixa färdigt hennes vagn för avfärd och sen kör vi! Ut i ljuset, den friska luften och bara gå - släppa tankarna på allt annat =)

Ha en fin dag allesammans!

Kram från oss

2 kommentarer:

  1. Så fint du har gjort det här inne på din blogg. Hoppas att denna söndag har varit skön för er alla och med massor av myspys.
    Behöver ni sköthjälp för att hinna med annat så finns vi här.
    Fammo<33

    SvaraRadera
  2. Mommo håller med fammo, din sida är så fin och glad blir man om man nu inte var det sedan tidigare. Jag har ju kommit hem idag från våran vackra huvudstad, ett besök på polarn och pyret blev det, konstigt va???Det blev en heldel annat också.Så nu tillbaka till verkligheten.
    Pussa lillgumman från mommo

    SvaraRadera