onsdag 20 oktober 2010

God morgon...

Ja, för oss så är det faktiskt "morgon" just nu... =)
Antar att ni förstår hur natten har varit då kanske?
Jag började själv att känna mig trött redan efter middagen och tänkte att "idag ska det nog få bli en tidig kväll..."

Men innan vi till slut fick sova, så försökte vi sova själv i vagnen inne i sovrummet - det här är en tjej som INTE vill sova själv...möjligen de gånger hon är riktigt trött och det trodde jag att hon var igår... - men efter att ha gjort 3 försök, så fick det bli den varma famnen i soffan istället.

Jag somnade ca 04 och min lilla ängel vid 03-tiden. Det var oroligt. Inte ont i magen, men just oro. Jag vet inte för vad hon kände så. Jag skulle ju så gärna vilja kunna fråga och få ett svar, men man får gott vänta och istället försöka göra det man kan för tillfället. Så det tog alltså länge innan det där "rätta sova-lugnet" kom och övertröttheten försvann.

Så kan det bli ibland. Och visst är men ju beredd på allt, men det är bara ganska lustigt. Precis som att hon visste att jag igår så stolt berättat för hennes pappa, fammo, mommo och här på bloggen att det verkligen börjar gå åt rätt håll. Vilket det ju säkert håller på att göra nu, men hon vill bara inte att jag ska tro att hon börjar bli en stor tjej ännu, tror jag. =)

Sen har vi då sovit...vaknat och ätit snabbt 3 gånger och sedan somnat om igen lika fort (båda två!)
Vid 12-tiden vaknade vi av att Jonas kom hem en sväng på lunchen... Det blev en sån där, ni vet... Han sa "Hej, vad gör ni..? och vi svarade "Hej...nååå vi håller på att mysa här och vakna lite...." Jojo! Vi sov ju som stockar båda två ända tills han kom in i vardagsrummet... =)

(Man är ganska rolig som människa ibland. Som när någon ringer och man ligger och SOVER...så kan man ju aldrig säga DET, utan istället blir det att man säger att man bara VIIIILAR lite... Varför är det så? Ja menar, sova är väl inget dåligt?)

Nå, nu har denna dag i alla fall satt igång för mig! Vissa andra ligger och sussar som aldrig förr i vagnen (japp, nu duger den...) och det tänker jag låta henne göra också. Hon behöver nog all den sömn hon kan få just nu.

Men en annan trevlig och rolig överraskning är förresten att "den magiska" tutten/nappen plötsligt började fungera igår som det den är tänkt till! =)
(kan det vara därför som hon vart lite "förvirrad och orolig" igår månne? nu när jag tänker på det...)
Tidigare så har det bara varit de allra första dagarna, på BB, som den dög och efter det så är det bara mammas lillfinger som har funkat. Men igår när hennes pappa matade henne på kvällen och vi (för femtioelfte gången) testade att ge henne tutten i munnen när hon blev lite ledsen, så var det som att hon aldrig gjort annat! =)

Å nu ska jag inte göra likadant (så jag tar i trä)...för det kan ju ha varit att den ENDAST funkade just igår och att det kommer att dröja läääänge innan hon börjar med tutte på riktigt, om det nu ens nån gång blir så...
Det jag vill säga är bara att hennes mamma blev väldigt glad över detta!
Det kanske lönar sig att inte ha gett sig med tutte-prövningen...i så fall = Äntligen! =)

Hoppas ni har haft och får en fortsatt Trevlig Dag allesammans!

*** Bild tagen 13/9, alltså 4 dagar gammal & just hem-kommen från BB ***



*** Biler tagna 19/10, alltså ca 6 veckor gammal ***


//Kram från en tjej som, tro det eller ej, i alla fall ibland tycker om sin mamma och pappa! =)

2 kommentarer:

  1. Ja där ser man, man ska aldrig sluta förvånas. Hoppas nu att det håller med tutten, som sagt det vore ju pinsamt om du med ditt finger måste följa med när det är dags för skola!!!Hon är då för underbar att titta på,hon är så fin! Bara längtar att få hålla henne, lukta på henne.Prata lite allvar då och då...
    Pussa lillgumman från mommo

    SvaraRadera
  2. Fniss, hon är en riktig liten spjuver;-D Den lilla damen kommer säkert att bli en söt tuttetjej vad det lider så håll ut. Snart så är hon så mycket större och vill sova själv och ostört men behöver tydligen kroppskontakt ett litet tag till. Goaste sötnosen<33333
    Fammo

    SvaraRadera