onsdag 18 augusti 2010

Frisk luft & Steg 1


Kl. 13.00

För mig så passar det alldeles ypperligt med den sol och den friska luft som nu infunnit sig i vår trakt. Kom just tillbaka från min varannan-dags-promenad (tror i alla fall att detta kommer att bli en rutin framöver...) till/från konsum och så underbart det känns. Jag blir små-röd om kinderna och samtidigt fläktar det en behaglig vind emellanåt.

Fast jag förstår de som har längtat efter att sommaren skall anlända till denna stad...den kom ju aldrig! Det har regnat, åskat och ofta varit täckande moln där på himlen istället. Till och med jag har ju känt ett behov av, att åtminstone kunna välja, att få lite D-vitamin en stund på dagen.
Men men, nu är det som det är och löven börjar sakteligen få en annan färg - men det är ändå nu det är som skönast att vara ute och pyssla, enligt min mening.

Kl.17.30

Kär vän med dotter kom förbi =)
Mysigt att prata lite av varje och såklart få en del tips om barn m.m. Roligt var det i alla fall!
Mitt kära hjärta kom hem en sväng för att äta middag och få en liten paus innan det var dags att åka tillbaka till jobbet igen...

Detta är en ny situation för oss båda - för mig så kan det ofta kännas lite konstigt att vara så pass mycket ensam som jag är nuförtiden, är ju som annars van vid att han är hemma och att det är jag som jobbar. Men nu är det ombytta roller och man vänjer sig sakta men säkert. Men jag måste avslöja att det ibland kommer tårar för att jag saknar honom så mycket och att jag känner mig ensam...men samtidigt vet jag att jag vill ju ha denna egna-tid och kunna greja på och "boa in mig" och förbereda vårt nya liv. Vi brukar båda numera konstatera att jag NU verkligen är gravid......(fast han har det bra - ingen tallrik är ännu slängd i golvet...) Bara att jag kan vara så himla känslig och ....och....och....skör =)

Toaletten är nu rengjord och dammsugning står ännu på min dagens-att-göra-lista. Sen blir det middag och därefter bara vara. Och kramas med hjärtat när han kommer tillbaka. Jag tror att jag skall ta mig ett bad ikväll också, det får mig att slappna av bättre inför natten.

Måste påstå att det verkligen stämmer det jag har läst/hört - man sover inte särskilt bra på nätterna såhär i slutet av graviditeten...först gäller det att hitta en bra ställning, som underlättar för andning och uppstötningar...sen är man kissnödig...sen vaknar man för att det rör sig i magen...man blir väldigt varm....sen är det dags att kissa igen...o.s.v. =)
Och sen läste jag även att man SKALL ta små vilor under dagen, (fast det kan va svårt att ta sig den tiden..), och att kroppen då "alltid är lite redo och utvilad" ifall att något oväntat/väntat händer...Så det ska jag försöka tänka på.

Först vill jag gå igenom denna helg som kommer, då vi som sagt har begravning för lilla mormor. Det är steg 1.
Så från och med nästa vecka så är det fritt fram för lill-krabaten att få kika fram.

Nu fortsätta städa lite.

** Kram **


2 kommentarer:

  1. Säkert skönt med din sakta lunk promenad, jag kan riktigt se hur du gungar fram där på gatan!
    Inte är det väl konstigt att bebisar efter att de föds vill forsätta att vaggas eller gungas?
    Jo nu går vi mot höst,en av de märkligaste på länge.
    Ömsom blir det gråt av sorg och saknad,ömsom blir det den enorma lyckan av ett nytt litet liv i familjen som kommer att ge en styrka som inte går av för hackor.Snart blir jag galen av längtan( hur galen ska inte du och Jonas bli då?)Plaska lagom och sov gott!Själv hoppas jag på en dag imorgon som känns lite lättare, att inte alla varför kommer upp?
    Kram
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har funderat lite och kommit på en bra sak. Tänk om vi tar några eller någon dag i veckan när bebisen kommit och går på motionspromenad/er tillsammans. Jag tar med Towe och Frida och så lunkar vi på i egen takt, härligt. Det fungerar tills den stränga kylan kommer.Vi förenar nytta med nöje och kopplar av samtidigt.
    Jag ska tänka på dig och dina anhöriga på lördag, en dag som blir tung och sorgsen men tänk på att din mormor finns nära dig och håller om er och säkert känner glädje när hon ser dig och din runda mage. Kärleken är stark och finns för alltid inom oss och i hjärtat.
    Kram<33

    SvaraRadera