lördag 28 augusti 2010

4 dagar...

Jag sitter fortfarande hemma...väntan känns sååå lååång. Idag är det 4 dagar kvar tills Dagen D -om det nu blir då förstås. Chansen är inte så stor, men den finns. Eller så händer det innan eller efter.

De små projekt jag haft på min lista börjar ett för ett att avta och just nu avslutar jag mitt projekt med att förbereda med lite musik till förlossningstiden.
Inte för att det brukar vara svårt att hitta på nya projekt, men det blir lite svårare nu när man inte kan lyfta, böja och så, som man annars brukar göra.

Men nya små-projekt finns nog att finna, om det skulle behövas.
Mycket av tiden försöker jag ägna till att vila & sova - och tillsammans verkar jag och bebban i magen kunna sova hur mycket som helst.
Svårast är att somna på kvällen - jag ligger vaken och läser väldigt länge innan sömnen når mina ögonlock för att dra ner mörkläggningsgardinerna. Detta brukar i regel kompenseras med en lång vila mitt på dagen... =)

Idag är det i alla fall lördag och jag tror att ett varmt bad väntar till kvällen. Samt att mysa med mitt hjärta förstås, som inte känner sig helt kry - antagligen förkylning på gång...men då är vi ju två som bör ta det lugnt och vila och reload:a våra kroppar under en filt framför tv:n eller en film, vilket passar utmärkt just nu.

Igår var det full rulle av umgänge för oss hela eftermiddagen =) Först hade jag 2 vänner på besök här hemma (mycke trevligt & vi börjar komma in i en bra rutin nu...) , sen var det dags för middag hos svärmor och svärfar (såååå gott & mysigt!) och därefter en kvällsfika hos andra vänner (mycket god morotskaka!!).

Så därför känns det extra härligt att bara ta det lugnt idag och lunka på i lagom takt.

Jag önskar Er Alla en trevlig kväll!
Kram Linda

1 kommentar:

  1. Tack så mycket för att ni kom ut hit till Lyckebo och åt middag med oss, helmysigt och ni vet att dörren alltid står öppen för er<33333
    Jag vaknade med ett leende i morse för nedräkningen är på gång och det pirrar rejält i maggropen på oss, tala om för lillparveln att vi väntar och längtar.
    Kramis<33

    SvaraRadera